TESCO PO PŮL ROCE NEJÚSPĚŠNĚJŠÍ

V květnovém Regal Testu, který zveřejňujeme v tomto vydání a který se prováděl v Plzni, zvítězila prodejna Globusu v čele s Davidem Friedlem.

Globus zvítězil v našem mystery shoppingu během letošního roku celkem dvakrát. Naposledy bylo jeho vítězství zveřejněno v březnu, kdy vyhrála prodejna v Praze. Nejúspěšnějším řetězcem je však tento rok zatím Tesco. To náš test vyhrálo v lednu v Brně, v dubnu v Ostravě a v květnu opět v Brně. Tesco v Brně vede nově Roman Osička. Hypernova vyhrála Regal Test tento rok zatím jednou a Interspar se na první pozici dosud neumístil.

Zajímavé je zaměřit se na dobu, kterou náš mystery shopper musel strávit v řetězcích u pokladny. Za šest měsíců, tedy šest návštěv, čekal v Intersparu celkem 21 minut, v Tescu 19, v Globusu 16 a v Hypernově 15. Jen v Hypernově a v Tescu se stalo, že jednou nečekal vůbec. Průměrná doba čekání byla v Hypernově 2,5 minuty, v Globusu 2,6 minut, v Tescu 3,1 minuty a v Intersparu 3,5 minuty.

RE0706_33_1.gif

Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA

REGAL 40 - monitoring cen v Kč (10.-13. 5. 2007)


Globus

Plzeň - Studentská

návštěva 11. 5. v 11.00

1


Návštěva prodejny Globus v Plzni dopadla, lze říci, téměř ideálně. Ve všech kvalitativních hodnocených kategoriích dosáhla pozitivního hodnocení. Podle našeho mystery shoppera byla prodejna upravená, čistá, v průchodu nevadily palety ani přepravky, merchandising prodejny byl přehledný a personál se choval vstřícně a uměl zákazníkovi poradit. Tajemný nakupující strávil v prodejně 45 minut, za tuto dobu stihl nakoupit kromě jedné (1) všechny položky, které měl na seznamu. U pokladny nemusel čekat dlouho a obsloužen byl do dvou minut.

Interspar

Plzeň - Rokycanská

návštěva 11. 5. v 19.00

1


Výsledek hodnocení prodejny Interspar v Plzni dopadl bezmála stejně jako hodnocení Globusu. Podle našeho nakupujícího byla prodejna čistá, upravená, merchandising byl přehledný a při pohybu po nákupní ploše výzkumníkovi nevadily palety ani přepravky. Tentokrát získalo pozitivní hodnocení i chování personálu. Ten byl ochotný a připravený zákazníkovi poradit. V prodejně strávil náš nakupující 45 minut a v závěru jeho nákupní mise mu rovněž chyběla jedna (1) položka ze seznamu. U pokladny však musel nakupující čekat o půl minuty déle než v Globusu.

Tesco

Plzeň - Rokycanská

návštěva 11. 5. v 16.00

0


Všechny první tři hodnocené prodejny získaly velmi srovnatelný počet bodů. Rozdíly mezi nimi jsou tentokrát minimální. Stejně jako Globus a Interspar, tak i Tesco mělo podle mystery shoppera upravenou a čistou prodejnu, přehledný merchandising, ochotný personál a při průchodu ani zde nevadily přepravky nebo palety. Nakupující strávil v prodejně 50 minut a v závěru jeho nákupní mise mu v koši nechyběla žádná položka ze seznamu (0). Ovšem ačkoliv byl podle něj otevřen dostatečný počet pokladen, musel na odbavení čekat hraničních 5 minut.

Hypernova

Plzeň - Gerská

návštěva 11. 5. v 13.30

0


Prodejna Hypernovy v Plzni dopadla v květnovém hodnocení nejhůře. Jako jediná z hodnocených prodejen nezískala dostatečný počet bodů v kvalitativním hodnocení. Jako velký nedostatek hodnotil náš tajemný nakupující stav oblečení personálu. Rovněž vytkl, že personál při kontaktu s masem a masnými výrobky nepoužíval ochranné rukavice. Při průchodu prodejnou vadily palety. V prodejně mystery shopper strávil 40 minut a u pokladny čekal 3 minuty. V koši mu na závěr nechyběla žádná (0) položka.


Vítěz testu

David Friedl

ředitel hypermarketu Globus

Chotíkov 385, Plzeň

Plzeňští zákazníci od roku 1998 znali Globus pouze jako hobby market Baumarkt na Studentské ulici se sortimentem pro kutily, zahrádkáře a domácnost. 1. června 2006 jsme otevřeli nový hypermarket v katastru obce Chotíkov na severním okraji Plzně, kde zákazníkům nabízíme služby restaurace, čerpací stanice pohonných hmot a myčky osobních automobilů. Součástí hypermarketu je i dětský koutek a obchodní pasáž s doplňkovými službami. Stejně jako všechny stávající hypermarkety Globus v ČR, tak i náš plzeňský disponuje vlastní pekárnou a řeznictvím, a můžeme tedy nabízet svým zákazníkům skutečně čerstvé a kvalitní pečivo, maso a uzenářské výrobky. V interiéru byly poprvé v České republice využity prvky nového in-store designu Globus. Jedná se například o nové barevné řešení regálů, nové osvětlení, orientační systém, LCD displeje umístěné v prostoru masa a uzeniny a velkoformátové fotografie, které opticky označují na prodejní ploše jednotlivá oddělení. Všechny tyto prvky přispívají ke snazší orientaci zákazníků, ale i k celkově příjemnější atmosféře v hypermarketu.

Musím ocenit také naše zaměstnance, bez nichž bychom provoz nedokázali kvalitně zajistit.

V letošním roce jsme dokončili pro naše zákazníky, kteří k nám jezdí městskou hromadnou dopravou, zastřešení autobusových zastávek.


RE0706_33_2.gif

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist