Hanusova 18, Praha 4, www.obi.cz, info@obi.cz
Vlastník: Tengelmann Group Počet prodejen v ČR: 22 Generální ředitel: Andreas Sandmann Marketingový ředitel: Zlata Ulrichová Obchodní ředitel: Klaus H. Günther Provozní ředitel: Radan Bukva
Rozhovor
Andreas Sandmann, generální ředitel OBI
V červnu jste otevřeli svůj dvaadvacátý hobby market v Litoměřicích. Proč právě tam? Splňují jeho dosavadní výsledky vaše očekávání?
> Litoměřice mají se svými rozličnými veletržními aktivitami, zejména Zahradou Čech, v tomto segmentu dlouhou historii.
Pro nás v OBI je oblast zahrady středem zájmu, ve kterém vynikáme i oproti našim konkurentům. Společná lokalita s Intersparem pak představuje magnet, který přesahuje hranice města. Vývoj obchodu plně odpovídá našim očekáváním.
Jak se vyvíjela expanze v tomto roce a jaké máte plány na příští rok?
> Litoměřice jsou součástí koncentrace sítě našich OBI marketů v tomto regionu. Náš market v Teplicích je těsně před dokončením a byla zahájena i stavba v Trmicích (Ústí n. L.). Naše expanze pokračuje také v ostatních regionech Čech a Moravy.
Vloni jste avizovali přestavbu vašich pražských marketů. Co se konkrétně přestavuje a v jakém je to stadiu?
> V uplynulých 18 měsících jsme kompletně zmodernizovali větší část stávajících marketů. V lokalitách, do kterých jsme se nepustili, se plánují větší opatření. Markety Praha-Ruzyně, Praha-Prosek a Praha-Štěrboholy jsme přestavěli již letos. Drobnější dílčí úpravy budou na základě opožděných stavebních povolení dokončeny v následujících měsících. Zejména market Štěrboholy se svou velkou prodejní plochou a velkou nabídkou stanoví podle našeho názoru nové standardy v segmentu marketů pro domácí kutily.
Společně s Europarkem jsme zlepšili též příjezd, který byl uveden do provozu v minulém měsíci. Návštěva se vyplatí.
Mění se významným způsobem požadavky vašich zákazníků? O který sortiment a služby mají největší zájem? Co naopak ztrácí na atraktivitě? Proč?
> V OBI se na naši nabídku produktů a služeb díváme z pohledu zákazníka. Na rozdíl od čistě nákupních společností rozhoduje o naší nabídce náš český category management za účasti focus groups, ve kterých jsou zastoupeni dodavatelé a různé typy zákazníků.
Naše nabídka v ČR se tak řídí výlučně českými potřebami.
Vedle rozmanitosti nabídky se do popředí zájmu zákazníka přibývající měrou posouvají služby, kvalita a znalosti prodejního personálu.
V září otevřel v Praze svůj první obchod velkoobchod pro řemeslníky Platforma. Jak se na tuto konkurenci díváte? Očekáváte nějaký vliv na vaši návštěvnost a změnu ve složení vašich zákazníků?
> Další konkurenci ze strany velkoobchodu Platforma bereme naprosto vážně, ale překrývání ohledně zákazníků vidíme převážně s Hornbachem a dalšími nabízejícími. Při naší návštěvě v den otevření byla návštěvnost kupodivu nízká. Současně byl přístup striktně limitován přísnou kontrolou živnostenského oprávnění k provozování řemesla.
S vedoucím postavením na trhu v oblasti stavebních marketů a marketů pro domácí kutily (viz poslední studie Incoma) se považujeme jak za propagátora nového trendu ve vývoji domácího trhu, tak i ohledně závazku k zajištění toho, aby náš zákazník měl možnost u nás nakupovat na základě blízkosti OBI marketu v celé České republice.
Neustále stoupající obliba značky OBI u zákazníků a vynikající motivace našich pracovníků jsou základním kamenem našeho úspěchu.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



