KTERÉ NÁKUPNÍ CENTRUM SE NEJVÍCE LÍBILO O VÁNOCÍCH?
Čtrnáct dní před Vánoci se rozhodla společnost inPuncto provést výzkum, který zhodnocoval výzdobu nákupních center v Praze a Brně. Hodnocení bylo zaměřeno na vánoční výzdobu a vánoční atmosféru. Současně se provedlo i zhodnocení cenové úrovně jednotlivých center a průměrných výdajů zákazníků. Celkově bylo v rámci průzkumu osloveno 540 návštěvníků ve 13 pražských a 5 brněnských nákupní centrech. Hodnocení bylo prováděno jako ve škole, tedy nejlepší teoretickou známkou, kterou mohlo obchodní centrum získat, bylo 1,0.
Nejhezčí výzdobu z hodnocených center měla podle oslovených návštěvníků brněnská Galerie Vaňkovka, která obdržela průměrnou známku 1,3. V těsném závěsu zůstalo pražské nákupní Centrum Chodov s průměrnou známkou 1,4. Následovaly nákupní centrum Eden se známkou 1,5 a Nový Smíchov 1,8. Jako poslední se v průzkumu umístila Olympia Brno, která dostala v hodnocení známku 1,9.
Celkovou vánoční atmosféru pak návštěvníci hodnotili nejlépe v pražském centru Europark Štěrboholy, které obdrželo průměrnou známku 2,0. Se stejným výsledkem skončilo i brněnské obchodní centrum Královo Pole.
Zajímavým výzkumem bylo hodnocení cenové úrovně jednotlivých center. Zde návštěvníci nejvíce vyzdvihovali pražský Avion Shopping Park Zličín, který v celkovém průměrném hodnocení dosáhl známky 2,1.
Připraveno ve spolupráci s agenturou Arc Worldwide, členem iBTL sekce AKA

REGAL 40 - monitoring cen v Kč (5.-8. 12. 2007)
Globus
Brno - Ivanovice
návštěva 9. 12. v 9.15
6
Tentokrát si naši mystery shoppeři vybrali pro hodnocení hypermarketů víkend, ve kterém začaly sílit předvánoční nákupy. Nedělní ráno ovšem proběhlo v hypermarketu Globus hladce. Tajemný nakupující byl se svým nákupem hotov za necelou třičtvrtěhodinu a u pokladny strávil přijatelné tři minuty. V průběhu svého pobytu v prodejně byl spokojen, jak s čistotou, tak s uspořádáním obchodu. Rovněž personál se podle jeho hodnocení choval ochotně a slušně a uměl poradit. Jen na konci mu chybělo v koši 6 položek ze seznamu.
Tesco
Brno, Skandinávská
návštěva 8. 12. v 17.20
1
Nákupní tlak v sobotní podvečer ustálo s pochvalou i Tesco. Na rozdíl od Globusu zde ovšem náš tajemný nakupující čekal kritických šest minut u pokladny, což ovšem bylo před Vánocemi více méně spíše běžné ve všech prodejnách. V hypermarketu Tesco strávil mystery shopper celkem 51 minut a v závěru jeho nákupní mise mu v koši chyběla pouze jedna (1) položka ze seznamu. V kvalitativním hodnocení nezaznamenal žádné prohřešky. Personál byl podle něj ochotný a uměl poradit. Prodejna byla čistá a upravená.
Hypernova
Brno, Olympia
návštěva 9. 12. v 15.30
1
Čtyři minuty u poklady a pouze jedna (1) chybějící položka ze seznamu v koši. Tak by se dala jednoduše charakterizovat návštěva našeho mystery shoppera v neděli odpoledne v hypermarketu Hypernova v brněnské Olympii. Tajemný nakupující byl se svým nákupem opravdu brzo hotov. Nalezení všech položek ze seznamu mu zabralo jen něco přes půl hodiny. Téměř ideální stav, řeklo by se. Ovšem výzkumník nebyl spokojený s některými kvalitativními atributy. Velmi negativně hodnotil překážející palety a neuklizené přepravky.
Interspar
Brno, Galerie Vaňkovka
návštěva 8. 12. v 16.00
3
Hypermarket Interspar v tomto hodnocení skončil na posledním místě hned ze dvou důvodů. Náš mystery shopper musel u pokladny čekat opravdu nelidských 8 minut, což je zhruba pětina času, který celkově v prodejně strávil! Prohřeškem číslo dvě byl personál. Ten se tajemnému nakupujícímu nechoval slušně, nezdravil, nebyl ochotný ani schopný poradit. Tato dvě hodnocení (čekání u pokladny a chování personálu) jsou pro celkové vnímání prodejny vždy klíčová. V koši v závěru chyběly 3 položky.
Vítěz testu
Andrea Matušková,
ředitelka hypermarketu Globus
Hradecká 40, Brno - Ivanovice
Velmi si vážíme toho, že brněnský hypermarket Globus vyšel z posledního "Mystery shoppingu" jako vítěz.
Tento úspěch je pro nás hodně cenný nejen proto, že jsme tohoto ocenění dosáhli poprvé, ale především proto, že nám poskytuje zpětnou vazbu. Je potvrzením toho, že naše cesta ve vztahu k zákazníkům, ale i k zaměstnancům a partnerům je správná. Za tímto úspěchem je dlouholetá práce, naplňování naší firemní filozofie a týmová práce všech našich zaměstnanců. Neustále se snažíme zlepšovat služby našim zákazníkům a stát se jejich oblíbeným nákupním místem.
Jsme rodinnou firmou a snažíme se být i rodinným nákupním místem - každý z rodiny si u nás najde to své. S tím souvisí i změny, na kterých jsme pracovali či pracujeme. V letošním roce nás čeká přestavba celého oddělení řeznictví, která povede také k dalšímu zlepšení prostředí v restauraci či u grilu. Plánujeme také rozšíření možností pro děti (instalace interaktivních hraček) a četné tematické ochutnávky čerstvého zboží z našeho řeznictví, pekárny a ze sortimentu ovoce a zelenina. Proběhnou další vinné semináře pro zákazníky, pokračovat budou školení zaměstnanců orientovaná na naše zákazníky a spolupráce se SOU při výchově nových potenciálních zaměstnanců.

Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



