Staří mládenci

Zapomenutí, uvízli v 70. letech, nedobrovolní emigranti z minulosti, tomu odpovídá i oblečení a doplňky (např. odřená brašna, obroučky brýlí) a stravovací návyky.

Vůbec nerozumí tomu, proč si někdo každý den bere na sebe něco jiného. Tichá revolta proti přítomnosti, jejímu estetickému kódu (záchytnými body jsou vetešnictví, antikvariáty, nábřeží).  K holiči chodí do učňovských provozoven.

Vydělávání peněz se jim hnusí. Mají starou maminku. Žijí samotářsky, ve společnosti se nedokáží bavit, někdy však překvapí, zaslechnou-li blízký tón. Oslabení zkušeností.

Ministranti neviditelného obřadu. Subtyp tvoří tzv. věční studenti (knihovní vědy apod., manšestrové kalhoty). Hodní mládenci to jsou.

Neznámý pojem: multi-level marketing

Nejpravděpodobnější důvod sebevraždy: zavření oblíbené kavárny.

 

Šusťáci

 

Démoni materiálního světa. Nešikovně se pokoušejí jít s dobou, hra na luxus.

 

Chodí ve sportovních soupravách (ale sportu se nevěnují), často imitaci původní značky –  sportovní boty, šustivé kalhoty s lampasem, bundy na zip, podobně jako skejťáci nosí baseballové čepice štítkem dozadu. Mokasíny a bílé ponožky. Typickým doplňkem je řetěz, náramek a „buzer taška“.

 

 Často čučí s otevřenými ústy. Série gest – zapalování cigarety, tahání kouře, držení mobilu při telefonování, nastupování a vystupování z auta, způsob chůze, pohledy – ve všem je skrytá prázdná dynamika, vše odkoukáno z amerických filmů.

 

Myslí si o sobě, že jsou „in“. Autokosmetika, rodinné filmy, Nagano. Různého věku. Často rodinné klany na sídlištích. Malí kluci jsou kopiemi svých fotbálkově-hospodských fotrů. Tzv. noví Češi.

 

Jako druh se začali objevovat v 80. letech. Ještě na rozmezí 60. a 70. let existovalo něco jako vkus, a to i u příslušníků dělnických profesí. Úroveň byla vynucována i „státně“ – vstup do mnoha podniků byl dovolen pouze v saku.

 

Neznámý pojem: životní prostředí.

Nejpravděpodobnější důvod sebevraždy/smrti: udušení popcornem v multikinu Galaxie.

 

 

Skejťáci, bruslaři & snowborďáci

 

Nejmladší generace akčních Pražanů –  vytahaná trička (to neznamená, že laciná, naopak – kultovní oblečení je drahé), baseballová čepice štítkem dozadu, mp3, počítačové hry v praxi. Slabost pro vytváření kultů (hrdinové, filmy).

 

Mají společné hlášky. Lehčí drogy v menším než malém množství.

 

Neznámý pojem: vůně modlitební knížky.

Nejpravděpodobnější důvod sebevraždy: slzy svý mámy šedivý“.

 

Typologie Čechů I.