Rakouské dráhy ÖBB před fotbalovým mistrovstvím Evropy navlékly 16 ze svých nejmodernějších elektrických lokomotiv do barev jednotlivých účastnických států a pro českou verzi vybraly přímo jednu z lokomotiv uzpůsobených pro provoz v ČR. Přeprava lokomotivy Taurus do Prahy ale přesto připomínala Potěmkinovu vesnici. Taurus totiž kvůli českým normám zatím není pro zdejší provoz schválen a s řadou omezení smí zajíždět jen do Brna a Českých Budějovic. A tak lokomotivu na sobotní prezentaci na pražském hlavním nádraží musely vozit o poznání méně nablýskané stroje ČD.
Podívejte se na speciální přílohu iHNed.cz k fotbalovému EURO2008 - ZDE
Fotogalerie - všechny lokomotivy k Euru2008 - ZDE
"S taurusem se v Praze potkáme snad už za půl roku," prohlásil na sobotní prezentaci mluvčí ČD Ondřej Kubala. Dráhy doufají, že Drážní úřad se zachová stejně jako v případě pendolin a nakonec i přes obavu z rušení českých kolejových obvodů lokomotivu schválí. "Pak už bude potřeba se pouze dohodnout s rakouskou stranou na platbách za zajíždění taurusů až do Prahy," dodal pro agenturu ČTK Kubala.
Lokomotiva Taurus a současný reprezentační kapitán Tomáš Ujfaluši
Lokomotiva Taurus a současný reprezentační kapitán Tomáš Ujfaluši
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist