Etika v řízení lidských zdrojů, principy řízení, které jsou v souladu s morálními normami, hodnotami a očekáváními společnosti.Etická pravidla se vztahují nejčastěji k rovnému zacházení se zaměstnanci, ochraně osobních informací a respektování soukromí zaměstnanců. Podle mezinárodních průzkumů stojí v čele etických problémů řízení lidských zdrojů problémy spojené s přijímáním, vzděláváním a povyšováním osob založeným na osobních vztazích, rozdíly ve mzdách a platech a v pracovních nárocích plynoucí z přátelských vztahů s vrcholovým managementem, sexuální obtěžování a diskriminace při odměňování a povyšování a rozdíly v pracovních nárocích vůči vedoucím a ostatním zaměstnancům.

Executive Search, získávání nových zaměstnanců, především manažerů a specialistů, opírající se o cílené oslovení vytipovaných kandidátů personálním poradcem. Výhodou metody je možnost prozkoumat široký okruh případných kandidátů připadajících na trhu na danou pozici v úvahu, neometují se jen na ty, kteří se o místo aktivně ucházejí, a její diskrétnost. Nevýhodou může být vyšší cena.

Expatriate Managers, manažeři, kteří pracují v jiné než vlastní zemi.

Facilitace, doslova usnadnění, metoda práce vedoucího (kouče) s pracovní skupinou či týmem, zpravidla v souvislosti s řešením problémů, překonáváním ustálených pohledů či řízením změn. Opírá se o moderování, povzbuzování a kladení instruktivních otázek vedoucí k tomu, že skupina sama objeví řešení, překoná výkonové bariéry či odpor vůči změnám.

Financial Controller (případně Controller), mezinárodní označení pracovního místa v oblasti finančního řízení, vedoucí controlingu, případně finanční manažer. Jeho úkolem je připravovat a vést rozpočtování, finanční plánování a kontrolu, účetnictví a výkaznictví v rámci celé firmy, analyzovat finanční výsledky a informovat řízení firmy o finančním výkonu a finančních výsledcích podnikových plánů a strategií.

Flexibilita, osobnostní dispozice spočívající ve schopnosti přizpůsobovat vlastní chování novým pracovním požadavkům, podmínkám a situaci, plnit různorodé pracovní úkoly či pracovat na více úkolech současně, měnit pracovní zaměření, případně pracovní místo a profesní orientaci. Součást klíčových kvalifikací a zaměstnatelnosti v podmínkách rychlých změn na trhu práce.

Flexibilita organizace, schopnost organizace měnit své výrobní systémy s relativně nízkými finančními náklady, v krátkém čase a bez dopadu na kvalitu výroby. Souvisí s organizačním uspořádáním, způsobem řízení a vzděláváním, resp. tréninkem zaměstnanců i s jejich výběrem.

(ju)