Požadované omezení jízd kamionů populistou Bursíkem je kromě možných ekonomických škod i hrou s lidskými životy. Každý zná situaci přetížených českých silnic a to hlavně na hlavních tazích. Největší zátěž se odehrává na D 1 mezi Brnem a Prahou, kde se nezadržitelně schyluje ke kolapsu daleko dříve, než bude postavena objízdná trasa R 35.
K tomu přispívá fenomén neustále stoupající dopravní zátěže a dopravní experti definují , že doprava uvnitř státu nárůstá tempem odpovídajícím přibližně nárůstu hrubého národního důchodu a přeshraniční provoz roste dokonce dvojnásobně rychle. Za této kritické situace snaha omezit disponibilní dobu jízd kamionů při nedostatečné kapacitě komunikací znamená zvýšení intenzity provozu a dřívější přiblížení kolapsu na kritických úsecích a podstatné zhoršení bezpečnosti a narůstání nehodovosti.
Je proto potřebné, aby racionálně uvažující politici rozhodně odmítli nezodpovědné hrátky s lidským zdravím uvedené části politického spektra.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist




