K trpaslíkům, kterým smrdí, smrdí a smrdí žumpa a proto reklamují jakýsi prostředek proti zápachu, k chlapečkovi, který sedí na toaletě a dožaduje se výměny náplně krasovonícího zařízení, přidala se v reklamních pořadech televizních stanic a na stránkách některých časopisů Národní galerie. Zdá se, že dlouholeté řízení této instituce už jde jejímu vedení tak říkajíc na hlavu, neboť Mezinárodní trienále současného umění propaguje reklamou, v níž záběry na pisoárové mušle klade otázku, zda to je, nebo není umění. Jestliže muži a ženy, jejichž zaměstnáním je vystavovat umělecká díla, nerozeznají součást pánských záchodů od soch a obrazů, je na pováženou, aby velectěné publikum oblažovali svou přítomností v instituci, která je deklarována jako národní.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist