V tuhle chvíli je cesta z Prahy po D1 cestou zácpou přes zácpu k zácpě. Důvod je nicméně prozaický - výstavba panelů informujících o zácpách.
Jasně, že v pátek odpoledne panely nikdo nestaví. Ale dva jízdní pruhy kvůli nim uzavřené jsou. Proto se - světe div se - tvoří hned pár kilometrů za Prahou kolony a ruku v ruce s tím nehody vytvářející další kolony.
Chápu, že je příliš složité jen kvůli blbé páteční špičce odstraňovat všechno to dopravní značení, kór když budou chlapi v pracech později ještě pokračovat. Nebo to není složité?
Žijeme v zemi, která pochopila, co to znamená zelená vlna na semaforech. Máme dopravní školy, odborníky, instituce. Tak ať mi někdo vysvětlí, proč jsou v pátek zbytečné uzavírky.
Vracel jsem se z Ruska, takže jsem se ani zas tak nerozčiloval. Myslím, že právě od Sovětského svazu jsme se naučili tu úžasnou věc, všechno uzavřít, rozkopat a nechat být.
Jenže ideologičtí poradci dávno odjeli a blízkost Německa tu začíná být znát. Lidem bylo brzy divné, že co trvá v tam dny, tady zabere měsíce. Proto opravy českých silnic a chodníků zrychlily. Ještě jednou tolik a budem možná Němcům dýchat na záda.
Potrefení Češi si tak dlouho stěžovali, že se na uzavírkách "nic neděje", že jsem si dnes na D1 mohl číst ceduli "Pracujeme pod mostem", což vysvětlovalo, proč nikde nikdo nebyl. Chtěl jsem zastavit a podívat se, ale bál jsem se, že by stejně zrovna měli "svačinu". Na jiných stavbách jsem si přečetl jejich pracovní dobu. Podíval jsem se na hodinky. Hmm, pracují. Někde.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist