Posádka Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke obsadila ve slavném automobilovém závodu 24 hodin Le Mans s prototypem Aston Martin LMP1 čtvrté místo v absolutním pořadí a stala se tak nejlepšími Čechy v historii slavného závodu.
Výrazně tak vylepšili loňskou devátou příčku. Závod skončil dvojnásobným triumfem továrního týmu Peugeot, který přerušil pětiletou nadvládu Audi. Francouzská automobilka vyhrála prestižní podnik poprvé po 16 letech.
Enge a spol. byli nejrychlejší mezi vozy s benzinovým motorem. Za stupni vítězů zaostali o dvě kola, která ztratili na obhájce prvenství trio Tom Kristensen, Allan McNish a Rinaldo Capello z továrního týmu Audi.
Do 77. ročníku odstartoval za tovární tým Aston Martin Racing Eastern Europe Mücke, jenž se z osmé pozice dostal na čtvrté místo. Pak o jednu příčku klesl a páté místo držela česko-německá trojice až do šesté hodiny závodu, kdy ji postihl defekt. Následoval propad na sedmou příčku a pak opět návrat na páté místo.
Ke konečné čtvrté pozici pomohla posádce v noční části závodu ošklivá havárie jednoho z peugeotů, který byl v té době čtvrtý. Francouz Benoit Treluyer narazil s vozem týmu Pescarolo Sport po třetí hodině ranní do bariéry a musel být převezen do nemocnice. K nehodě vyrazili hasiči i záchranná služba a závodníci dlouho kroužili za zpomalovacím vozem.
Vítězství vybojovalo trio bývalých pilotů formule 1 Rakušan Alexander Wurz, který vyhrál už v roce 1996, Australan David Brabham a Marc Gené, který vyhrál v Le Mans jako první Španěl v historii.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist