Mezinárodní cyklistická unie (UCI) v červnu rozhodla, že jezdci nebudou smět využívat vysílaček ke komunikaci s vedením stáje v 10. a v 13. etapě (14. a 17. července). Experiment má zdramatizovat a zatraktivnit závod, který je podle UCI často svázán taktikou.

Mezi jezdci však toto rozhodnutí příliš pochopení nenašlo. "Proč nejet dvě etapy bez přileb a další dvě bez brzd?" zlobil se německý cyklista Jens Voigt.

"Když se chceme vracet zpátky do časů bez vysílaček, tak bychom měli začít závodit ve vlněných svetrech a nosit náhradní pneumatiky kolem krku," podotkl Armstrong.

"Je to tak padesát na padesát. Závod je asi zábavnější, ale na úkor bezpečnosti," dodal Sylvain Chavanel, který si závod bez vysílačky vyzkoušel na letošním mistrovství Francie.

Podle šéfa stáje Saxo Bank a bývalého vítěze Tour Bjarneho Riise může mít zákaz vysílaček neblahé následky. "Jestli přijde hromadný pád s několika lídry a vyrazí tam všichni ředitelé stájí, aby zjistili, co se stalo, budou to opravdová jatka," řekl agentuře Reuters. "Myslím, že bychom měli jít s dobou. Tohle je velký risk a upřímně doufám, že se nic nestane," dodal.

Za experiment se však postavil ředitel Tour Christian Prudhomme. "Doufám, že se tak do závodu vrátí trocha fantazie. Pomůže to jezdcům, kteří rádi riskují," prohlásil.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist