Důvodem odchodu BMW je prý změna strategie automobilky, která se chce více zaměřit na technologický pokrok v oblasti motorů a spolehlivosti.

Mnichovská firma se bude nadále angažovat v motoristickém sportu, ale v královské automobilové kategorii bude chybět.

"Samozřejmě bude těžké udělat takové rozhodnutí. Ale je to jeden z kroků, který vychází z nového směřování našeho podniku," uvedl předseda představenstva Norbert Reithofer.

Zástupci automobilky tak nepotvrdili, že končí v seriálu především kvůli vysokým nákladům a špatným výsledkům v letošní sezoně, v níž chtěl tým útočit na titul.

BMW není prvním, kdo ze seriálu letos odešel

Po deseti závodech jsou však jeho jezdci Němec Nick Heidfeld a Polák Robert Kubica až na třináctém respektive patnáctém místě průběžného pořadí. V Poháru konstruktérů je BMW-Sauber s pouhými osmi body osmý.

Před touto sezonou odešla z formule 1 z úsporných důvodů v dobách ekonomické krize japonská automobilka Honda. Její stáj koupil na poslední chvíli před startem šampionátu šéf týmu Ross Brawn a následně šokoval senzačními výsledky v seriálu, který vede jeho jezdec Brit Jenson Button.

BMW působil ve formuli 1 už v 80. letech minulého století, kdy dodával motory týmům Brabham, Arrows a Benetton. V roce 2000 se vrátil jako dodavatel stáje Williams a před čtyřmi roky koupila automobilka švýcarský tým Sauber.

Loni se dočkala i premiérového vítězství, když Kubica triumfoval ve Velké ceně Kanady.