Důvodem odchodu BMW je prý změna strategie automobilky, která se chce více zaměřit na technologický pokrok v oblasti motorů a spolehlivosti.
Mnichovská firma se bude nadále angažovat v motoristickém sportu, ale v královské automobilové kategorii bude chybět.
"Samozřejmě bude těžké udělat takové rozhodnutí. Ale je to jeden z kroků, který vychází z nového směřování našeho podniku," uvedl předseda představenstva Norbert Reithofer.
Zástupci automobilky tak nepotvrdili, že končí v seriálu především kvůli vysokým nákladům a špatným výsledkům v letošní sezoně, v níž chtěl tým útočit na titul.
BMW není prvním, kdo ze seriálu letos odešel
Po deseti závodech jsou však jeho jezdci Němec Nick Heidfeld a Polák Robert Kubica až na třináctém respektive patnáctém místě průběžného pořadí. V Poháru konstruktérů je BMW-Sauber s pouhými osmi body osmý.
Před touto sezonou odešla z formule 1 z úsporných důvodů v dobách ekonomické krize japonská automobilka Honda. Její stáj koupil na poslední chvíli před startem šampionátu šéf týmu Ross Brawn a následně šokoval senzačními výsledky v seriálu, který vede jeho jezdec Brit Jenson Button.
Massa už se probral z umělého spánku a komunikuje s okolím - čtěte ZDE
Hamilton slaví v Maďarsku první vítězství, Alonso nemůže jet doma - čtěte ZDE
BMW působil ve formuli 1 už v 80. letech minulého století, kdy dodával motory týmům Brabham, Arrows a Benetton. V roce 2000 se vrátil jako dodavatel stáje Williams a před čtyřmi roky koupila automobilka švýcarský tým Sauber.
Loni se dočkala i premiérového vítězství, když Kubica triumfoval ve Velké ceně Kanady.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist