Franfurtský autosalon se dnes otevřel pro veřejnost, ujala se toho přímo kancléřka Angela Merkelová. Pokračuji v minirecenzích zajímavých modelů.

Saab 95 ve FrankfurtuSAAB 9-5 sedan

Nový Saab mě příjemně překvapil, má v sobě eleganci nahrubo otesaného pařezu, kterou jsme tak obdivovali na klasickém typu 900. Myslím, že příznivci značky můžou být klidní.

Jediné, co bych autu vytknul, jsou poněkud neskandinávsky dekorativní kovové rámečky kolem světel. Auto pak má výraz jako brýlatý pan účetní. Ale interiér je krásný, vesměs černé barvy, nic neruší, téměř letecky precizní a strohý.

Je dobře, že si někde uvědomují, že palubní deska je především pracovní prostředí a ne výherní terminál Sazky. Pro Saab by toto auto mohlo být dobrým vykročením do života po životě. A počkejme na kombi, to by mohlo být teprve něco!


Přečtěte si předchozí části  


Jaguar XJ

Jaguar XJ je naživo opravdu pořádná kláda, působivě výrazná proporce. Potud dobré, ale to, co se stalo na zádi, je velký omyl.

Chápu, že designéři (nebo pravděpodobně spíš marketingoví stratégové) chtěli výrazně odlišit XJ od menšího typu, ale vertikální světla auto příliš opticky zužují. Abych to zkrátil, vypadá to jako něco mezi Protonem a Sangyongem. A pochybný deko element na C sloupku tomu ještě nahrává.

Připomínka ke kvalitě - schválně si všimněte rohu kapoty u paty A sloupku. Vystupuje asi o 5 mm a nebyla to chyba jednoho kusu. Stejný detail je u Škody Octavia vyřešen mnohem precizněji, troufám si tvrdit.

Foto: ČTK