Jak uvedly Hospodářské noviny, mladé Číňanky utrácejí za luxusní zboží celou měsíční gáži. Věří, že drahé oblečení je investicí do budoucna a zajistí jim lepší kariéru. „Ženy se staly hnacím motorem čínského ekonomického růstu. Spotřebitelé pod 32 let mají efektivní míru úspor na nule,“ říká Shaun Rein z agentury pro výzkum trhu China Market Research Group v Šanghaji.
Podle něj letos v zemi vzroste maloobchodní prodej o 16 až 18 %. Na jeho růstu se budou podílet hlavně čínské ženy a spotřebitelé žijící v menších městech. Z výzkumu China Market Research Group vyplývá, že 80 % Číňanek ve věku 22 až 32 let utratí v první polovině letošního roku více než ve stejném období loni. Zatímco v poměru ke své velké ekonomice Číňané jako národ příliš neutrácejí, skupina mladých žen je pravým opakem.