Jak uvedly Hospodářské noviny, mladé Číňanky utrácejí za luxusní zboží celou měsíční gáži. Věří, že drahé oblečení je investicí do budoucna a zajistí jim lepší kariéru. „Ženy se staly hnacím motorem čínského ekonomického růstu. Spotřebitelé pod 32 let mají efektivní míru úspor na nule,“ říká Shaun Rein z agentury pro výzkum trhu China Market Research Group v Šanghaji.
Podle něj letos v zemi vzroste maloobchodní prodej o 16 až 18 %. Na jeho růstu se budou podílet hlavně čínské ženy a spotřebitelé žijící v menších městech. Z výzkumu China Market Research Group vyplývá, že 80 % Číňanek ve věku 22 až 32 let utratí v první polovině letošního roku více než ve stejném období loni. Zatímco v poměru ke své velké ekonomice Číňané jako národ příliš neutrácejí, skupina mladých žen je pravým opakem.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist