Hodně práce ještě čeká tým kolem Lukáš Peška i jezdce samotného do startu mistrovství světa v nové kategorii Moto2, v němž budou mít všichni jezdci stejné motory značky Honda. Šampionát přitom startuje za necelé dva týdny. Čtyřiadvacetiletý jezdec má za sebou oficiální testování, při kterém se ale nepodařilo najít ideální nastavení motocyklu, na který si stále ještě zvyká.
Zvykání pokračuje
"Ještě nejsem ve stavu, že bych motorku stoprocentně ovládal," řekl Pešek po přechodu na daleko těžší a silnější čtyřtaktní motocykl poté, co byla zrušena kubatura do 250 ccm. "Nejde jen o posazení, ale i o průjezd zatáčkami, jiný průběh motoru a brzdění," řekl Pešek, jenž zajel při posledních testech v Jerezu až třicátý čas.Proti kubatuře dvěstěpadesátek tady znamená vyjetí z ideální stopy mnohem větší ztrátu. "Teď ale není čas dva roky se učit," podotkl Pešek, který ví, že případný neúspěch v sezoně, by mohl zásadně ovlivnit jeho kariéru.
Stálé hledání správného nastavení motorky bylo hlavně psychicky náročné. "Je to trochu na hlavu, když jezdíte každých pět kol do depa. Nedá se ale nic dělat. Je potřeba najít základní nastavení, pak už by to mělo být v pořádku," řekl Pešek, podle nějž už tým nemá daleko k ideální variantě.
Situaci jezdci nijak neulehčují zástupci japonského výrobce motocyklů Moriwaki, který má i Peškův tým. "Jen přijdou a řeknou, že jsme mimo mísu, nebo jsme blízko. Neřeknou, ať uděláme tohle a tohle. Ale už jsme zrychlili o jeden a půl vteřiny," uvedl Pešek.
S motroy vládne spokojenost
Motory Honda, které si budou jezdci před závody losovat, si Pešek vyzkoušel při testech a byl s nimi spokojený. "Opravdu jedou všechny motory stejně a neměl jsem pocit, že by mě někdo na rovince předjel," řekl Pešek. Promotér navíc připravil i možnost za finanční částku vzít si motor konkurenta, pokud se domnívá, že je lepší.Pešek při posledních testech na nejrychlejšího ztratil 1,9 vteřiny. "To je stejné, jako jsem ztrácel ve dvěstěpadesátkách. Ale snažím koncentrovat na závody, tam to bude jiné," řekl Pešek s tím, že ale první závod, který se pojede v Kataru za umělého osvětlení, bere spíš jako trénink. Očekává však hodně vyrovnané závody, což napověděly tréninkové časy. "Nečekal jsem, že bude třicet lidí ve dvou vteřinách. A při závodech se bude mezera ještě zmenšovat. Bude to hodně našlapané," podotkl.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist