Hamilton v čele celkové klasifikace navýšil odstup od druhého Buttona na šest bodů. Vettel je nově třetí se ztrátou 12 bodů na lídra. Výsledky závodu ale ještě nemusí být konečné, protože devět pilotů včetně třetího Buttona bude vyšetřováno kvůli rychlé jízdě při zásahu bezpečnostního vozu na trati.

Vettel svým vítězství potvrdil pole position. Jeho stájový kolega Mark Webber měl jiné starosti. Z hrozivě vypadající nehody vyvázl naštěstí bez vážného zranění.

"Je skvělé získat tolik bodů, jsem navýsost spokojený, ale důležité je, že je Mark (Webber) v pořádku," řekl po sedmém triumfu v kariéře Vettel. "Taková nehoda vždy připomene, že jezdíme hodně rychle, a když se něco pokazí, může to dopadnout hodně špatně. Naštěstí to nebyl dnešní případ," dodal.

Celá situace se odehrála v devátém kole. Webber ve dvanácté zatáčce naboural zezadu do lotusu Heikkiho Kovalainena z Finska, s vozem se vznesl do vzduchu podobně jako Josef Král při dopoledním závodu seriálu GP2 a ve velké rychlosti narazil do bariéry.

Dramatická nehoda se obešla bez vážného zranění

Dosud třetí muž průběžného pořadí měl velké štěstí, neboť jeho vůz se po saltu dostal opět na kola, Australan tak mohl ze zničeného monopostu vylézt po svých. Vítěz dvou letošních závodů se podrobil vyšetření, která neukázala žádné vážné poranění. "Brzdil jsem a on do mě narazil," popsal dramatický okamžik Kovalainen, který se rovněž nezranil.

"Překvapil mě, jak brzo zabrzdil," připustil Webber, ale odmítl jmenovat viníka. "Na každé tango jsou potřeba dva a my tam v tom incidentu byli dva. Byla to ale ošklivá nehoda," dodal Webber.

Na trati se okamžitě objevil na pět kol safety car a drtivá většina závodníků toho využila k výměně pneumatik. Hamilton byl potrestán průjezdem boxovou uličkou kvůli tomu, že bezpečnostní vůz předjel, ale měl v době odpykání trestu na druhém místě takový náskok, že svou pozici neztratil.

Na třetí pozici jezdil překvapivě až do 54. kola Kamui Kobajaši, který od začátku závodu nebyl v boxech a jel na jedné sadě pneumatik. Tři kola před cílem si odbyl povinnou zastávku u mechaniků a propadl se na sedmé místo. Na stupně vítězů se tak po jednotvárném průběhu závodu dostal úřadující mistr světa Button.

Ve Valencii se vůbec nedařilo vozům Ferrari. Lepší z nich řízený domácím Fernandem Alonsem, čtvrtým mužem na startu, jezdil na konci první desítky. Další exmistr světa Michael Schumacher s mercedesem skončil až 16., ještě o místo hůř než v kvalifikaci.

Velká cena Evropy, devátý závod MS vozů formule 1 ve Valencii:

1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:40:29,571 (prům. rychlost: 184,420 km/h), 2. Hamilton -5,042, 3. Button (oba Brit./McLaren) -7,658, 4. Barrichello (Braz./Williams) -20,627, 5. Kubica (Pol./Renault) -22,122, 6. Sutil (Něm./Force India) -25,168, 7. Kobajaši (Jap./Sauber) -30,965, 8. Buemi (Švýc./Toro Rosso) -31,299, 9. Alonso (Šp./Ferrari) -32,809, 10. De la Rosa (Šp./Sauber) -42,414.

Průběžné pořadí MS (po 9 z 19 závodů): 1. Hamilton 127, 2. Button 121, 3. Vettel 115, 4. Webber (Austr./Red Bull) 103, 5. Alonso 96, 6. Kubica 83, 7. Rosberg (Něm./Mercedes) 74, 8. Massa (Braz./Ferrari) 67, 9. Schumacher (Něm./Mercedes) 34, 10. Sutil 31.

Pohár konstruktérů: 1. McLaren-Mercedes 248, 2. Red Bull 218, 3. Ferrari 163, 4. Mercedes 108, 5. Renault 89, 6. Force India 43, 7. Williams 20, 8. Toro Rosso 12, 9. Sauber 8.