První jízdu mistrovství světa superbiků v Brně vyhrál třiadvacetiletý Brit Jonathan Rea na hondě před vedoucím jezdcem seriálu Italem Maxem Biaggim na aprilii, v odpolední druhé jízdě si pak oba nejlepší závodníci pořadí vyměnili. Jakub Smrž ani jednu jízdu nedokončil.

Devětatřicetiletý Biaggi dosáhl na Masarykově okruhu už svého desátého vítězství. Po tři dny přihlíželo brněnským tréninkům a závodům 64.000 diváků.

Smrž upadl hned v první zatáčce

Smůla provázela jediného českého zástupce v seriálu Smrže, který se v úvodní jízdě ocitl hned v první zatáčce po startu v pádu tří jezdců na chvostu pelotonu a závod pro něj předčasně skončil. V druhé jízdě zamířil po čtvrtém okruhu do depa, znovu se vrátil na trať, ale dvě kola před cílem po pádu završil svoji špatnou sérii: v posledních šesti jízdách MS ani jednou nebodoval.

Smrž, který před brněnským závodem vyměnil motocykl Ducati za Aprilii RSV4, odstartoval do první jízdy jako poslední z 21 jezdců a jeho naděje skončila po několika stovkách metrů v kačírku. Vedle Smrže se v hromadném pádu ocitli ještě Němec Max Neukirchen a Australan Chris Vermeulen, kteří rovněž nepokračovali v závodě. Pád postihl také Itala Luku Scassu, problémy s motocyklem ve velkém vedru přinutily zajet předčasně do depa Brita Leona Camiera.

Nejrychlejší start do závodu měl vedoucí jezdec seriálu Biaggi, za kterého se zavěsili Britové Rea a vítěz superpole Cal Crutchlow. Těsně před průjezdem prvního kola Biaggiho předstihl Rea, jenž diktoval z prvního místa tempo závodu až do cíle.

Velmi dobře si vedl po dvou pádech v sobotním superpole Japonec Norijuki Haga, který sice vyjel do závodu až ze čtvrté řady, postupně se však probojoval na šesté místo.

Druhá jízda měla podobný scénář

Podobný scénář měla i druhá jízda. V ní se usadil po startu na prvním místě Rea, za kterého se zavěsil Biaggi, jenž čekal na příležitost k předjetí. Ta se mu naskytla v sedmém okruhu, v němž se probojoval na první místo. Ital postupně vylepšoval traťové rekordy a po desetinkách sekundy postupně zvyšoval náskok.

Smrže potkal v druhé jízdě problém s motocyklem. Po čtvrtém okruhu, kdy byl patnáctý, zamířil na chvíli do depa. "Házela mi zadní pneumatika. Museli jsme ji vyměnit," řekl.

Po opravě sice opět vyjel na trať, ztráta jednoho okruhu ale znamenala velký handicap. "Už jsem si jen chtěl pořádně vyzkoušet nový motocykl Aprilia, na který si stále zvykám. Jel jsem naplno, výsledkem byl druhý pád," poznamenal po závodě Smrž.

V doplňkových závodech se dařilo Šemberovi

V doplňkových závodech si z českých jezdců vedl nejlépe dvacetiletý Michal Šembera, který skončil v Poháru FIM superstocků 1000 na osmém místě. Šembera startoval na divokou kartu s vypůjčeným motocyklem BMW.

"Mým cílem sice bylo skončit do desátého místa, po kvalifikaci jsem byl však až čtrnáctý. Proto jsem příliš v úspěch nevěřil. O to je pro mě výsledek cennější," řekl Šembera. V témže závodu skončil Ondřej Ježek na 11. místě, které si vybojoval až ve spurtu tří jezdců.

Smůlu měl v mistrovství Evropy superstock 600 jediný český zástupce Karel Pešek, který si v kvalifikačním tréninku po pádu zlomil klíční kost a do závodu nenastoupil.

V mistrovství světa třídy supersport vyhrál po dramatickém finiši Turek Kenan Sufuoglu rozdílem pouhých 0,124 sekundy před Španělem Joanem Lascorzem. Jediný český jezdec Tomáš Holubec na hondě obsadil 15. místo.