Hotel Aplaus v Litomyšli vznikl rekonstrukcí a dostavbou tří památkově chráněných objektů v historickém centru Litomyšle. Právě propojení a dialog bohaté historie se současností se staly mottem hotelu Aplaus. Zatímco architektura připomíná 500 let dlouhou historii měšťanských domů, jedinečný a moderní design hotelu Aplaus nabízí hostům nevšední zážitek, pohodlí a kvalitu. Právě vybavení interiérů odráží zájem majitelů hotelu Aplaus o současné umění a design.

Hotel Aplaus nabízí luxusní ubytování ve 21 dvoulůžkových pokojích a 2 apartmánech. Každý z pokojů hotelu Aplaus je jedinečný, navržen se smyslem pro detail, celek a současné trendy. Ke čtyřhvězdičkovému standardu také patří pestrá nabídka hotelových služeb včetně pokojového servisu, avšak za poplatek, praní oděvů či možnosti využití hotelového wellness centra.

Hotel Aplaus je nekuřácký, bezbariérový a možnost variantního propojení pokojů uvítají především rodiče s dětmi. Návštěvníci hotelu Aplaus mohou ocenit také nevšední výhled z pokojů na měšťanské domy v historickém jádru Litomyšle, na stále oblíbenější Klášterní zahrady s dominantami Piaristického chrámu Nalezení sv. Kříže či věží kostela Povýšení sv. Kříže.

Kvalitu gastronomických služeb by měl každý host určitě posoudit sám. Široký výběr jídel světové i tradiční české kuchyně poskytuje opravdu pestrou nabídku a zárukou může být i renomé hotelových kuchařů se zkušenostmi z prestižních restaurantů světové úrovně. Hotel Aplaus samozřejmě uspokojí i milovníky vína. Vinotéka našla své místo v kamenném sklepení hotelu, které lahvím s výborným obsahem poskytuje také výborné klima.

Krátký pohled do historie hotelu Aplaus ukáže, že se v jednom z domů hotelového komplexu v předminulém a minulém století nacházela vyhlášená hospoda "Na sklípku". Tu si při svém litomyšlském pobytu oblíbil i malíř a grafik Josef Váchal. Právě reminiscence jeho umění dominuje designu vybavení hotelové restaurace Bohém s téměř dvěma stovkami míst. Pro pořádání recepcí, rautů nebo i přednášek nechybí salonek a intimní prostředí také poskytne hotelový café-bar Muuza. Pokud si přejí hosté hotelu Aplaus sedět pod širým nebem, tuto možnost jim nabízí venkovní posezení na terase u Klášterních zahrad.

Hotel Aplaus má velmi strategickou polohu. Pouze minuty chůze dělí hotelové hosty od míst, která stojí za to vidět. Mezi ně rozhodně patří renesanční zámek a jeho areál, který byl v roce 1999 zapsán na seznam světového kulturního a přírodního dědictví Unesco. Právě tady se vždy na začátku léta koná prestižní Mezinárodní operní festival Smetanova Litomyšl, který k městu neodmyslitelně patří více než půlstoletí a je největší kulturní událostí roku.

Pouze jeden blok domů dělí hotel Aplaus od Smetanova náměstí s pestrou řadou převážně barokních, klasicistních a empírových fasád. Krásné zastavení nabízí také malé Toulovcovo náměstí s mnoha památkami v bezprostřední blízkosti hotelu Aplaus.

Litomyšl ale není jen městem, kudy prošly dávné dějiny. Příznivci moderního umění tu mohou obdivovat například velmi kvalitní moderní architekturu předních českých tvůrců a kroky návštěvníků mohou vést i do několika galerií současného umění. Litomyšl je také městem sportu, nechybí tu podmínky pro tenis, plavání, squash nebo atletiku. Cyklisté mohou využít řady zajímavých tras do okolí, stejně tak jako turisté.

REZERVACE

Web je velmi snadno k nalezení, nejen pokud máte doporučení od kolegů. Disponuje pěti jazykovými mutacemi, které jsou k dispozici včetně rezervačního formuláře, jenž ale není on-line. Design stránek odpovídá celkové koncepci hotelového zařízení. Fotografie i texty jsou ve skvělé kvalitě. Jednotlivé odkazy jsou vzájemně velmi dobře propojeny a vytvářejí zajímavý efekt, který vás naladí na příjemné okamžiky pobytu. Jako tečku uvádíme velmi zajímavou akční nabídku.

Rezervace byla provedena v několikadenním předstihu a byl využit e-mailový kontakt, který byl následně verifikován telefonním hovorem, kde bylo doladěno několik dalších podrobností ubytování a wellness programu, který byl částečně součástí objednaného balíčku. Personál reagoval velmi rychle a profesionálně. Nebylo požadováno žádné předplatné ani garance.

 

PŘÍJEZD DO HOTELU

Vzhledem k poloze hotelu v samotném centru města náš tým očekával komplikace, ale značení hotelu nás navedlo již několik set metrů za začátkem města až k hotelu, a to i přesto, že jedno z náměstí bylo uzavřeno. Překvapila nás možnost příjezdu a parkování přímo před hotelovým vstupem, neboť hotel je vskutku v samotném centru historického města. Parkování pro hotelové hosty bylo označeno a rezervováno. Portýr nebo pomoc se zavazadly nebyli v době našeho příjezdu k dispozici.

PRVNÍ DOJEM PO VSTUPU DO HOTELU

Již samotný vstup přes historické podloubí a vkusně umístněnou předzahrádku navozuje příjemnou atmosféru. Automatické zcela prosklené dveře vás zavedou takřka do samotného srdce hotelu, vše působí velmi uklidňujícím dojmem, kombinace historických prvků s moderním vybavením, to vše s citem dekorováno, jen na první pohled nechápete, proč jsou všude okolo vás reflektory. Recepce je umístněna hned u vstupu po pravé straně, je poměrně minimalistická, ale vzhledem k počtu pokojů dostatečná.

POKOJ

Byl vybrán Deluxe - tedy pokoj, který byl součástí "romantického balíčku". Harmonie, to je slovo, které nás napadlo po otevření dveří do prostorné předsíně, která byla jakýmsi rozcestím mezi koupelnou, obývacím pokojem a ložnicí. Bezpečnost a oddělení od ostatních návštěvníků hotelu a restaurace zajišťují nejen na kartu ovládané prosklené dveře, které vás přivedou k samotnému vstupu do hotelu, ale i důmyslně instalovaný kamerový systém. Design, čistota, funkčnost, kvalitní ložní prádlo, ručníky, župany, dostatečně vybavený minibar a zároveň klid a krásný výhled na zámeckou zahradu, tak by se dal charakterizovat výběr pokoje. Marně přemýšlím, co by se dalo vytknout, snad jen poměrně ostré světlo v koupelně a nedostatečně odizolovaná skleněná zástěna nad vanou, kde při sprchování protékala voda.

GASTRONOMIE

To byl jeden z důvodů návštěvy a provázelo nás velké očekávání a doporučení. Jídelní lístek byl vskutku velmi dobře zpracován. Restaurace působila velmi útulným dojmem, dostatečný počet příjemného a komunikativního personálu, sladěného černým pracovním oblečením, i když ne úplně formálního charakteru. Polední nabídka nepostrádala sezonní suroviny, vše čerstvě připraveno a vkusně servírováno. Při objednávce oběda došlo u personálu k záměně dvou hlavních jídel, ale to bylo promptně nahrazeno s omluvou - čekání na správný chod nebylo dlouhé. Romantická večeře a sestavené menu, které bylo na naše přání změněno již při rezervaci, bylo příjemným vyvrcholením dne.

Snídaně - téma, které naleznete v každém odborném časopise, bylo toho již tolik napsáno, ale ne a ne se dostat do praxe. Překvapila nás strohá nabídka, možná vzhledem k pozdější hodině. Pečivo, i když v několika druzích, nevykazovalo úplnou čerstvost, zcela chyběla nabídka bioproduktů a sýrů. Personál i přes pozdní dobu vždy vše doplnil, ale snídaně vskutku nepatří k vrcholným zážitkům.

WELLNESS

V rámci balíčku byla k dispozici volba mezi vířivou vanou a saunou na jednu hodinu. Tým si přiobjednal masáže a doplnil o další hodinu ve wellness svůj program. V den příjezdu byla naplánována vířivá vana. Prostor, kde se wellness nachází, je velmi atraktivní, ale působí chladným dojmem - měl to být romantický zážitek -, který však nenavozují prázdné kalíšky od čajových svíček, žádná reprodukovaná muzika, žádné ručníky k dispozici a dokonce byl i problém s možností se před vstupem do vířivky osprchovat - netekoucí sprcha v prostoru sauny. Při objednávce občerstvení nás personál promptně upozornil na zpoplatnění této služby, což nás v této kategorii zařízení překvapilo. Vzhledem k omezenému prostoru ve wellness, na který navazuje sauna, v době, kdy probíhala masáž, byl tento prostor využit jako odpočívárna, což narušuje zajisté celkovou relaxační atmosféru.

CHECK-OUT

Odbavení proběhlo velmi komfortně do 10 minut, i se záměnou jména na dokladech. Personál se nedotázal na spokojenost s pobytem a ani nevyzval k další návštěvě, což je zajisté škoda.

Jméno hotelu: Hotel Aplaus

Adresa: Šantovo náměstí 181, 570 01 Litomyšl

Datum a doba pobytu:

23.-25. 7. 2010

Reakce hoteliéra:

IRENA ŠIMKOVÁ

ředitelka hotelu

Nejen vzhledem k faktu, že jsme nový, teprve druhým rokem otevřený provoz a zajímají nás všechny názory, jsem spolu s celým týmem potěšena zájmem o naše služby ze strany časopisu Hotel & Spa Management. Neustále se s plným nasazením snažíme o dokonalý profesionální přístup, vysokou kvalitu gastronomie, ubytování i rozšiřování ostatních služeb, ale každý přece ví, že bezchybnost uznávaná všemi neexistuje, a tak se snažíme chybky minimalizovat.

Článek je v podstatě lichotivý, proto si dovolím poznámku pouze k užití wellness: Pokud hosté přijíždí na Romantický balíček, mají vždy kvalitní župany a pantofle do wellness připraveny na pokoji, a to z důvodu, že si hosté v županech již sejdou do prostorů wellness. Nedostatek osušek byl způsoben lidskou chybou, před našimi hosty-průzkumníky ve zmíněných prostorech proběhlo několik masáží a recepční nezajistil doplnění a nezapálil svíčky, což se dělá vždy i s nabídkou výběru CD k přehrání. Sprcha je funkční, celé je to zvláštní souhra náhod, neboť naopak máme pravidelně pochvaly za bezproblémovost a za získané zážitky u nabízených balíčků. Nicméně za nedopatření se velmi omlouváme, věřte, nestává se to. Jsme poměrně mladý kolektiv a já pevně věřím, že dokážeme, aby všichni hosté u nás získali pozitivní zážitek pro všechny smysly i pro duši.

Celkové hodnocení:

MYSTERY SHOPPER

Webové stránky: velmi čistý design, kvalitní fotografie, texty, provázanost jednotlivých stránek, akční nabídka - webovým stránkám není prakticky co vytknout.

Check-in/Check-out: první a poslední dojem v hotelu, bylo by zajisté možno vylepšit komunikaci personálu recepce. Rychlost i kvalita informací na dotázání byla dobrá.

Housekeeping: čistota, kvalitní ložní prádlo dobře ošetřované, ručníky, župany, ale i veřejné prostory, to vše bylo dobře ošetřeno.

Restaurační služby: v rámci návštěvy byla využita 2x snídaně, 1x oběd a jedna tříchodová večeře, která byla součástí balíčku. Nejlépe je hodnoceno polední menu, které bylo vskutku famózní, tříchodová večeře nezůstala za očekáváním, jen snídaně nás nenadchla.

Wellness: zajímavý prostor, leč velmi neosobní, chladná atmosféra, nefunkční sprcha, žádné ručníky k dispozici, v případě využití sauny jsou uživatelé masáže rušeni.

INCOMA GfK
Exkluzivním partnerem tohoto testu je společnost Incoma GfK, která se zabývá poradenstvím a výzkumem trhu HORECA & ATC.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist