V rámci naší služby CRM pro neziskovky navštěvuji jednotlivé organizace, které o ni projeví zájem. Služba poskytuje velmi levně databáze dárců pro neziskové organizace a já zjišťuji, že je velká škoda, že jsme s ní nezačali dříve. Hodně neziskovek vložilo spoustu energie do systémů, které jsou dnes dávno zastaralé.

Většinou také pokrývají jenom základní funkce při práci s daty dárců. Naše řešení nabízí o dost více, což někdy klade zvýšené nároky na uživatele. Neziskovka vlastně od nás získává nástroj na úrovni hypermoderního auta, které se musí naučit ovládat a řídit. Aby mohla využít všechny možnosti takového nástroje, je třeba ho i správně používat. Je sice pravděpodobné, že některé nástroje nevyužije nikdy, naštěstí je ale většina věcí, které jsou zajímavé jak pro komerční firmy, tak pro neziskovky. Stačí jen provést přejmenování: obchodní příležitost je příslib daru, klient je dárce atd.

Docela by mne zajímalo, jestli se dají dárci segmentovat, jestli existují určité typy – např. žena na mateřské dovolené se středním vzděláním apod. Podle toho bychom pak mohli společně s neziskovými organizacemi lépe nastavit komunikaci, posílat správným lidem správné e-maily, aby se nestalo, že když někdo rád běhá, dostane pozvánku na šachový turnaj a naopak. Abychom to takto mohli v budoucnu dělat, je ale třeba ujít ještě velký kus cesty. Když máme dárcův email, je to dobře, ale příliš se z něj o dárci nedozvíme. Nejprve je nutné správně nastavit sběr dat. Dárce to ale nesmí obtěžovat, musí vědět, že jeho údaje nikdo nezneužije a že jsou bezpečně uloženy.

Co myslíte, získali bychom vaši důvěru? :)

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist