Pešek se však nevzdává, nadále se naplno připravuje a doufá, že se v některém z pěti zbývajících závodů šampionátu ještě objeví.
"Snažili jsme se situaci vyřešit již teď, aby Lukáš mohl v šampionátu pokračovat, ale zatím se nám to nepodařilo. Před měsícem a půl byla situace jiná, to ještě nějaká místa byla. Momentálně ale nejsou," uvedl Pavel Vokatý, zástupce Peškova hlavního sponzora České pojišťovny, na dnešní tiskové konferenci v Praze.
Malá šance na Peškův start existuje spíš pro dva závěrečné závody MS, které se uskuteční v Portugalsku a ve Španělsku. "Já se normálně připravuju dál a čekám, co manažer ve spolupráci s Českou pojišťovnou vyřeší. Třeba zavolá a odjedu na závod," řekl Pešek, který se o svém předčasném konci v týmu dozvěděl před Velkou cenou Aragonie v polovině září.
Ještě ve Španělsku začal Pešek společně s Vokatým jednat o možném angažmá pro letošní rok. Existovala šance, že by se ve zbytku sezony objevil v kategorii do 125 ccm, což ale sám jezdec nechtěl. Považoval by to totiž za krok zpět.
"Primárně nyní jednáme o příští sezoně. Zjišťujeme možnosti. Pokud bychom se někde dohodli, tak chceme, aby to byl dobrý tým. Zajištěný po finanční i technické stránce," uvedl Vokatý. V současnosti však není jisté, že Česká pojišťovna bude Peška nadále podporovat. Žádný smluvní vztah obě strany nemají. Vypadá to ale, že ČP má zájem Peška sponzorovat i dál.
Právníci pojišťovny nyní také budou hledat řešení urovnání sporu Matteoniho s jezdcem respektive s ČP, která za Peškovo roční angažmá údajně zaplatila 400.000 eur. Není přitom vyloučeno, že věc skončí u soudu.
V týmu to neklapalo
"Už před startem závodu v Aragonu jsme pana Matteoniho upozorňovali, že pokud do něj Lukáš nenastoupí, dojde k hrubému porušení smlouvy z jejich strany," podotkl Vokatý, podle nějž nebyl majitel týmu ochoten ani navrhnout české straně způsob náhrady škod. "Podle našeho názoru došlo k tomu neoprávněnému kroku (nahrazení Peška jiným jezdcem) proto, že řešil svoji problematickou finanční situaci," uvedl Vokatý.
Podle zahraničních médií Matteonimu ve Španělsku dokonce hrozilo, že zástupce Moriwaki, dodavatele komponentů motocyklu, své díly pro nezaplacení zabaví. "Taky jsem se dozvěděl, že první motorka prý nebyla zaplacená. Proto to vypadalo tak, jak vypadalo," řekl Pešek.
Že není vše ideální, se ukazovalo už v několika posledních závodech. "Když jsme zajeli dobrý trénink, tak pak jsem vyjel na další a vše na motorce bylo změněné. Následně jsme se zase museli postupně dostávat na nastavení, které bylo předtím... Už jsem se jim asi nehodil do krámu a potřebovali to nějak ukončit," uvedl Pešek.
Čtyřiadvacetiletý závodník i přes letošní problémy věří, že stále může bojovat s nejlepšími o přední umístění. A doufá, že za rok bude mít šanci to ukázat. "Letošní sezonu jsem bral v Moto2 jako zkušební. Je jasné, že jsem si to představoval lépe, ale párkrát ukázal, že jezdit umím. Věřím, že se dostanu do dobrého týmu a budu mít šanci to ukázat," dodal Pešek, který v kariéře vyhrál dva závody MS ve třídě do 125 ccm.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist