Nasadit speciální přilbu a brýle, zařadit rychlost a vydat se na jízdu imaginární krajinou. Tým Dopravní fakulty ČVUT zkoumá s pomocí simulátoru, jak řidiče rozptylují billboardy u silnic. Na konci roku budou mít odborníci podklady k tomu, na jakých místech řidiče reklamy nejvíce ruší a jak při sledování reklamy mění ovládání auta. Simulátor si postavili členové týmu na ČVUT sami. Na nápad přišli díky svým předchozím výzkumům. Sledovali, jak se chovají řidiči na železničních přejezdech, nebo jak na ně působí únava. Přestože výsledky nejsou ještě kompletní, podle odborníků se zatím ukazuje, že nejvíce pozornost řidičů rozptylují billboardy v okolí křižovatek, u připojovacích pruhů na dálnici nebo v místech, kde se tvoří kolony a řidiči musejí dobržďovat. Jen od začátku letošního roku se stalo 9 249 nehod kvůli tomu, že řidiči nevěnovali pozornost řízení.
Tento článek máteje zdarma.
Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení.
Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články.
Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je odemčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení