Bernie Ecclestone, šéf formule 1, změnil skandál kolem svého přepadení v byznys. Zbitý se nechal vyfotografovat pro reklamu na hodinky luxusní značky Hublot, jež mu na konci listopadu v centru Londýna ukradla čtveřice mužů spolu s dalšími šperky.

Celostránková inzerce se včera poprvé objevila v prestižních britských denících Financial Times a International Herald Tribune.

Reklama, na níž je zachycen osmdesátiletý Ecclestone s výrazným monoklem, škrábanci a nateklým krkem, bude "zdobit" britský tisk po dobu tří dnů. Jestli si za ni nechal šéf F1 zaplatit, nechtěl podle britského tisku švýcarský výrobce hodinek Hublot prozradit.

Na příležitost pro dobrý marketingový tah upozornil sám Ecclestone. Jak uvedla mluvčí firmy Hublot, šéf F1 poslal mobilem pár dní po incidentu fotografii se svým znetvořeným obličejem výkonnému řediteli Hublot Jean-Claude Biverovi. Společně se pak dohodli na jejím zveřejnění.

"Celé to vzniklo jako vtip. Oba pánové jsou dobří přátelé a mají smysl pro humor," řekla mluvčí švýcarské společnosti.

Kritici ale kampaň vnímají spíše jako zlehčování násilí a způsob, jak si Ecclestone přijde zpět ke svým penězům.

Automobilový funkcionář přišel při přepadení 26. listopadu o šperky v hodnotě celkem 200 tisíc liber. Luxusní hodinky, které teď propaguje s provokativním sloganem "Podívejte se, co kvůli nim lidé udělají", stojí 11 tisíc liber (zhruba 330 tisíc korun).

Firma Hublot tvrdí, že celá kampaň vznikla s jediným cílem - zavrhnout násilí. "Jde o protest proti podobným činům," uvedl Jean-Claude Biver.

Komerční zájmy jsou však zjevné. Hublot patří k významným sponzorům F1 - zajišťuje časomíru při všech závodech.