Tak tohle je úspěch! NHL se dostala do pořadu americké televizní sítě CBS Správná cena (Price Is Right). Celé pondělní vydání je o zápasu mezi Washington Capitals a Pittsburgh Penguins, který se koná 1. ledna pod otevřeným nebem na stadionu Heinz Field v Pittsburghu.

Hostujícím "uvaděčem" je Jeremy Roenick, zboží nabízejí (místo krásných slečen, které během pořadu nepronesou slovo) Sidney Crosby a Alexander Oveckin. Ti mají řečí víc, než by člověk čekal.

Vítěz, tedy ten, kdo nejlépe odhadne maloobchodní ceny nejrůznější hokejové výzbroje, dostane pozvání na silvestrovský mejdan moc důležitých osob a vstupenky na zápas mezi Penguins a Capitals. Dostane se i na tréninky obou mužstev. Domů odjede vozem Honda CR-Z. Ceny útěchy jsou také dobré: lístky na finále Stanleyova poháru, s letenkami i ubytováním.

NHL si libuje, že kamery sítě HBO šmejdí kolem Capitals a Penguins v pořadu 24/7. Každý den přinášejí reportáže i ze soukromí hráčů i funkcionářů. To vše jen proto, aby americký divák konečně přišel hokeji na chuť.

24/7 má senzační sledovanost. Není divu. Onehdy se třeba kouč Capitals Bruce Boudreau spravedlivě rozčílil nad výkonem svých svěřenců. V přestávce mezi třetinami jim řádně vyspílal. Tolik neslušných výrazů o souloži a výkalech američtí diváci už dávno neslyšeli. HBO je nevypípala. To udělaly až další televize, které převzaly k reklamě právě tuto ukázku. Myšlenka za nevypípáním je prostá: nechť Američan vidí, že hokejisté jsou lidé z masa a kostí, plní vášně. Jejich sport stojí za zájem.

Uspěje to? Zatím mluví o Price Is Right i o 24/7 hlavně dosavadní hokejoví nadšenci. Jenže lize jde o to, aby nalákala další. To v první řadě.

Druhá řada jde mimo reklamu. Hráčská asociace NHL (NHLPA) si vybrala za svého nového výkonného ředitele Donalda Fehra, muže, který nekompromisním jednáním dokázal třikrát zrušit baseballovou sezonu. Podle Fehra ten, kdo na to nemá, nepřežije. Hráči nemohou souhlasit v nové kolektivní smlouvě s podmínkami, které vyhovují chudákům. Jestli ale NHL přijde o další sezonu vinou výluky nebo stávky, žádná reklama, byť sebemazanější, jí nepomůže.

Text vyšel také v HN