Možnost uvést pojištění do splaceného stavu představuje v dnešní stále dosti nejisté době určité, a dlužno dodat, nejméně špatné řešení pro klienty, kteří se dostali finančně do úzkých. Většina pojišťoven takovou šanci pojištěným nabízí. V minulém čísle našeho časopisu jsme se s naším mystery shopperem obrátili na poradenské společnosti, aby nám vysvětlily, jak se smlouvy "uspávají", a co to pro účastníka pojištění znamená. Odpovědi dorazily do tří dnů a firmy si na nich daly většinou záležet, včetně toho, že pomyslného klienta poradci varovali před zbrklým předčasným ukončováním smluv jako před nejhorším možným řešením momentální finanční tísně.

Tutéž otázku jsme položili také pojišťovnám, abychom zjistili, jak fungují jejich klientská informační centra a sítě, které na trhu působí nejen jako čistě prodejní kanály, ale do jisté míry (a někteří si na tom zakládají) i jako struktury poradenské. Pochodili jsme tentokrát znatelně hůře než u poradců. Řada pojišťoven se totiž obecné odpovědi vyhnula a požádala našeho mystery shoppera o konkrétní údaje, číslo smlouvy, další data, aby mu poradila zcela konkrétně. Tato vyjádření jsme mohli s klidným srdcem ocenit pětkou. Vždyť i pojišťovny a jejich asociace si vpisují na svou standartu pomoc při zvyšování finanční gramotnosti obyvatel. A co už je snazšího než reagovat "výchovně" na přímý dotaz. Na druhou stranu pravidla pro "uspávání" smluv se přece jen v pojišťovnách mohou v detailech lišit případ od případu. A tak jsme odpovědi-neodpovědi nehodnotili.

A dlužno ještě dodat, že i pojišťovny, jejichž informační centra před několika málo lety nevycházela z různých průzkumů a šetření trhu nijak zvlášť skvěle (nereagovaly, snažily se klientům podstrčit právě aktuální produkt apod.), se polepšily. Reakce na náš dotaz dorazily opět povětšinou obratem, nejpozději pak do tří dnů. A tady jsou tedy výsledky.

Otázka:

Dobrý den, můžete mi vysvětlit, co znamená uvedení pojištění do splaceného stavu, a jaké to má pro mne důsledky? Děkuji za odpověď.

 

Pojišťovna
rychlost odezvy
odpověď
hodnocení

 

AEGON Česká republika

obratem

"Převod pojištění do splaceného stavu znamená, že Vaši smlouvu nebudete rušit, ale také ji nebudete dále hradit.
Převod je možný, pokud je odkupní hodnota smlouvy min. 2000 Kč.
Hlavní pojištění je sníženo na 0 Kč, připojištění zanikají a není možné znovu začít platit pojistné.
Strhávají se poplatky (za správu pojištění, správu investic), nestačí-li hodnota akumulačních jednotek na krytí těchto poplatků, pojištění bez náhrady zaniká.
U smlouvy ve splaceném stavu je možný mimořádný výběr.
Všechny základní jednotky jsou převedeny na akumulační jednotky tak, aby hodnota podílových jednotek k datu převedení pojištění do splaceného stavu byla rovna odkupní hodnotě pojištění k tomuto datu.
Jakékoliv další zaplacené pojistné je považováno za mimořádné pojistné.
Žádost napíšete vlastními slovy a zašlete na adresu AEGON Česká republika, Na Pankráci 26/322, 140 00 Praha 4."

1

 

AXA Česká republika, s. r. o.

obratem

"U smluv ve splaceném stavu jsou zrušena všechna sjednaná připojištění, je redukována pojistná částka a smlouva běží do jejího sjednaného konce, aniž by bylo předepisováno další pojistné k úhradě.
Bližší informace nelze sdělit bez uvedení čísla smlouvy, doporučujeme obrátit se na svého poradce.
Smlouvu lze do splaceného stavu převést při splnění podmínek, stanovených pojišťovnou, a to na základě písemné žádosti, zaslané poštou na adresu: AXA, životní pojišťovna, a. s., Úzká 8/488, 602 00 Brno. Žádost můžete sepsat se svým poradcem nebo na nejbližší pobočce pojišťovny (jejich seznam naleznete na www.axa.cz)."

1

 

Kooperativa pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group

obratem

"Prosíme o sdělení telefonického kontaktu na Vás pro rychlejší vyřízení dané záležitosti."

0

 

Pojišťovna České spořitelny, a. s., Vienna Insurance Group

obratem

"Váš dotaz můžeme zodpovědět po uvedení čísla pojistné smlouvy, které se to týká, příp. RČ pojistníka."

0

 

Aviva životní pojišťovna, a. s.

obratem

"Prosíme o doplnění čísla pojistné smlouvy nebo Vašeho rodného čísla, abychom Vám mohli podat přesnou odpověď vztahující se k Vaší pojistné smlouvě."

0

 

ČSOB Pojišťovna, a. s., člen holdingu ČSOB

obratem

"Uvedení pojištění do splaceného stavu je stav, kdy klient nereagoval na výzvy ČSOB Pojišťovny a nehradil dlužné pojistné. Neuhrazené pojistné se zaplatí z kapitálové hodnoty a dále je pojistná smlouva hrazena kapitálovou hodnotou až do jejího vyčerpání, po kterém pojistná smlouva zaniká."

1

 

Wüstenrot

druhý den

"Bohužel z Vašeho dotazu není patrné o jakou smlouvu se jedná. Prosím o zaslání čísla smlouvy."

0

 

Amcico pojišťovna, a. s.

druhý den

"Dovolte, abychom Vás informovali, že uvedení pojistné smlouvy do splaceného stavu (zmrazení), lze provést u životního pojištění, má-li pojistná smlouva vytvořenu odkupní hodnotu, k výročnímu datu pojistné smlouvy na základě doručení písemné žádosti s podpisem pojistníka na adresu centrály společnosti Amcico pojišťovna a. s., V Celnici 1028/10, 117 21 Praha 1, minimálně šest týdnů před tímto datem.
V případě redukce byste byl pojištěn na redukovanou pojistnou částku bez dalšího hrazení pojistného. V případě smrti by byla tato částka vyplacena obmyšlené osobě, v případě dožití se sjednaného konce pojištění Vám.
Došlo by k zániku všech připojištění.
Tento krok je nevratný - pojistnou smlouvu nelze následně uvést do stavu, v jakém se nacházela před redukcí.

1

 

Hasičská vzájemná pojišťovna, a. s.

druhý den

Pro objasnění Vašeho dotazu Vás prosím o upřesnění čísla pojistné smlouvy, které se Váš dotaz týká, nebo o celé Vaše rodné číslo, event. kde jste pojistnou smlouvu uzavíral a jméno obchodního zástupce."

0

 

UNIQA pojišťovna, a. s. druhý den

"Bohužel jste nenapsal číslo pojistné smlouvy, ale předpokládám, že se jedná o Kapitálové životní pojištění.
Uvedení pojistné smlouvy do splaceného stavu znamená, že smlouvu nerušíte a smlouva trvá do konce pojistné doby. Tím se zamezí dodaňování smlouvy při zrušení, protože smlouva trvá dále a na konci je výplata naspořených prostředků včetně úroků.
Doufám, že jsem odpověděl na Váš dotaz správně, ale pokud byste mi napsal číslo smlouvy mohl bych zjistit více."

1

 

Allianz pojišťovna, a. s.

druhý den

"Převod pojistné smlouvy do splaceného stavu znamená vlastně redukci pojistné smlouvy. Pojistná smlouva je ukončena, všechna připojištění zrušena a platby již na tuto pojistnou smlouvu nedocházejí. Rezerva na pojistné smlouvě je stále uložena (do konce pojistné doby) a zhodnocována. Převod smlouvy do splaceného stavu je možný při vytvoření rezervy ve výši 10 000 Kč pouze písemnou formou s podpisem pojistníka."

1

 

Česká pojišťovna, a. s.

druhý den

"Uvedení do splaceného stavu se u nás nazývá redukce. Zažádat si o redukci můžete pouze u určitých typů pojištění. Smlouva může také spadnout do redukce pro neplacení. Pro bližší informace potřebujeme znát číslo pojistné smlouvy a pro ověření Vaše datum narození nebo adresu uvedenou na smlouvě.
Pro případný další dotaz využijte prosím jeden z níže uvedených kontaktních formulářů:
- dotazy / přiložení dokladů ke škodním událostem: www.ceskapojistovna.cz/klient
- dotazy / přiložení dokladů k pojistným smlouvám: www.ceskapojistovna.cz/smlouva
- zájem o pojištění / obecné dotazy: https://www.on-linepojisteni.cz/ks/Obecny_dotaz.aspx"

1

 

Česká podnikatelská pojišťovna a. s., Vienna Insurance Group

třetí den

"Pro poskytnutí přesných informací Vás prosím o zaslání čísla konkrétní pojistné smlouvy a telefonního čísla na Vás. Obratem bych Vás kontaktovala a sdělila přesné informace podle pojistných podmínek konkrétního produktu pojištění."

0

 

ING Pojišťovna

třetí den

"Prosím pro identifikaci o doplnění čísla smlouvy nebo Vašeho rodného čísla, abych Vám mohla podat konkrétní informaci ke smlouvě."

0

 

Generali Pojišťovna a. s.,

třetí den

"Rádi Váš požadavek vyřídíme. Upřesněte nám, prosím, o jaké se Vám jedná pojištění."

0

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist