České marketingové veřejnosti se představil Marketingový institut. Ústředním mottem Marketingového institutu je idea, že marketing není jen barevný leták, ale komplexní, navazující a žijící proces, zasahující všechny oblasti podnikání.

Marketingový institut při- pravuje pro marketingové odborníky zajímavá setkání či konference a platformu pro sdílení zkušeností. "Odborníci v marketingu dnes mají jen velmi málo možností a příležitostí vyměňovat si informace, zkušenosti, dozvědět se o nejnovějších trendech či se jen obrátit pro radu na jiné odborníky," říká Tomáš Poucha, jeden ze zakladatelů MKTI, a dodává: "Stávající organizace jsou už trochu ,přežité' a unavené. Naším cílem bylo vnést do tohoto oboru svěží vítr, vytvořit vhodnou platformu, nabídnout nové možnosti a sjednotit celý obor marketingu v Čechách."

Jedním z hlavních projektů, kterým se chce MTI zapsat do povědomí českého marketingu, je projekt Průzkum stavu marketingu v Čechách, který pro institut realizuje agentura Millward Brown, která je zároveň partner MKTI. "Spolupráce s Marketingovým institutem na tak velkém průzkumu chápeme jako přínos pro pole českého marketingu a jsme rádi, že se na něm můžeme podílet," uvádí Petra Průšová, development director for Central and Eastern Europe.

Dalším strategickým partnerem MKTI je společnost SAS. "Vzhledem k tomu, že společnost SAS je dlouholetým partnerem svých klientů v otázkách marketingu a disponuje obrovským know-how v této oblasti, považujeme partnerství s nově vznikajícím projektem Marketingového institutu za logický a návazný krok v naší práci," říká Petra Lávičková, marketing manažerka společnosti SAS.

Výsledky již zmíněného průzkumu o stavu marketingu v Čechách budou prezentovány začátkem tohoto léta na konferenci, která je dalším z cílů Marketingového institutu. MKTI svým členům, ale i veřejnosti nabídne pravidelné formální i neformální večerní setkání, výměny informací a zkušeností, které doplní přednášky, konference, propojování teoretického a praktického know-how i školení. Samozřejmostí bude on-line platforma, knihovna, diskuse, poradenství, konzultace a kontakty na odborníky. A celý projekt bude mít rovněž mezinárodní rozměr. "Chystáme také řadu testů, soutěží a oceňování, včetně odborných certifikátů," doplňuje Tomáš Poucha. Marketingové řízení, výzkum trhu, chování spotřebitele, business development, produktový management, branding, distribuční kanály i marketingové právo, pricing a marketingová komunikace - tak jsou nastíněny základní oblasti zájmu, kterých se dotknou jednotlivá setkání MKTI. Zakladatelé jsou ale otevřeni nápadům zvenčí a rozhodně vítají každé téma, o které mají členové MKTI zájem.

Pravidelná setkání příznivců marketingu budou vždy první středu v měsíci. Následující schůzka připadá na 6. 4. 2011 s tématem: "Čísla v marketingu - Co všechno mohou ovlivnit?". Další okruhy, kterým se MKTI bude věnovat, jsou "Kreativita vs. efektivita, co je důležitější?" v květnu a červnové téma zní "CSR a Brand - kdo komu pomáhá?"

Členy rady MKTI tvoří: Miroslav Karlíček - vedoucí katedry marketingu na VŠE v Praze, Marek Novinský - katedra marketingu VŠE v Praze, Tomáš Poucha - managing partner Savoir Faire, konzultant a odborný poradce v oblasti marketingu, David Říha - owner CorporatePro, marketing, obchod, František Vašek - managing partner ConPro, odborný lektor a konzultant, Tomáš Hrivnák - poradce v oblasti řízení značek, partner Idealisti, Petra Lávičková - marketingová manažerka SAS Institute, Milan Koníček - marketingový manažer Kraft Foods, Zuzana Chytková - katedra marketingu VŠE v Praze a Lucie Dobešová - projektová manažerka Savoir Faire.

První setkání Marketingového institu na VŠE v Praze.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist