České marketingové veřejnosti se představil Marketingový institut. Ústředním mottem Marketingového institutu je idea, že marketing není jen barevný leták, ale komplexní, navazující a žijící proces, zasahující všechny oblasti podnikání.
Marketingový institut při- pravuje pro marketingové odborníky zajímavá setkání či konference a platformu pro sdílení zkušeností. "Odborníci v marketingu dnes mají jen velmi málo možností a příležitostí vyměňovat si informace, zkušenosti, dozvědět se o nejnovějších trendech či se jen obrátit pro radu na jiné odborníky," říká Tomáš Poucha, jeden ze zakladatelů MKTI, a dodává: "Stávající organizace jsou už trochu ,přežité' a unavené. Naším cílem bylo vnést do tohoto oboru svěží vítr, vytvořit vhodnou platformu, nabídnout nové možnosti a sjednotit celý obor marketingu v Čechách."
Jedním z hlavních projektů, kterým se chce MTI zapsat do povědomí českého marketingu, je projekt Průzkum stavu marketingu v Čechách, který pro institut realizuje agentura Millward Brown, která je zároveň partner MKTI. "Spolupráce s Marketingovým institutem na tak velkém průzkumu chápeme jako přínos pro pole českého marketingu a jsme rádi, že se na něm můžeme podílet," uvádí Petra Průšová, development director for Central and Eastern Europe.
Dalším strategickým partnerem MKTI je společnost SAS. "Vzhledem k tomu, že společnost SAS je dlouholetým partnerem svých klientů v otázkách marketingu a disponuje obrovským know-how v této oblasti, považujeme partnerství s nově vznikajícím projektem Marketingového institutu za logický a návazný krok v naší práci," říká Petra Lávičková, marketing manažerka společnosti SAS.
Výsledky již zmíněného průzkumu o stavu marketingu v Čechách budou prezentovány začátkem tohoto léta na konferenci, která je dalším z cílů Marketingového institutu. MKTI svým členům, ale i veřejnosti nabídne pravidelné formální i neformální večerní setkání, výměny informací a zkušeností, které doplní přednášky, konference, propojování teoretického a praktického know-how i školení. Samozřejmostí bude on-line platforma, knihovna, diskuse, poradenství, konzultace a kontakty na odborníky. A celý projekt bude mít rovněž mezinárodní rozměr. "Chystáme také řadu testů, soutěží a oceňování, včetně odborných certifikátů," doplňuje Tomáš Poucha. Marketingové řízení, výzkum trhu, chování spotřebitele, business development, produktový management, branding, distribuční kanály i marketingové právo, pricing a marketingová komunikace - tak jsou nastíněny základní oblasti zájmu, kterých se dotknou jednotlivá setkání MKTI. Zakladatelé jsou ale otevřeni nápadům zvenčí a rozhodně vítají každé téma, o které mají členové MKTI zájem.
Pravidelná setkání příznivců marketingu budou vždy první středu v měsíci. Následující schůzka připadá na 6. 4. 2011 s tématem: "Čísla v marketingu - Co všechno mohou ovlivnit?". Další okruhy, kterým se MKTI bude věnovat, jsou "Kreativita vs. efektivita, co je důležitější?" v květnu a červnové téma zní "CSR a Brand - kdo komu pomáhá?"
Členy rady MKTI tvoří: Miroslav Karlíček - vedoucí katedry marketingu na VŠE v Praze, Marek Novinský - katedra marketingu VŠE v Praze, Tomáš Poucha - managing partner Savoir Faire, konzultant a odborný poradce v oblasti marketingu, David Říha - owner CorporatePro, marketing, obchod, František Vašek - managing partner ConPro, odborný lektor a konzultant, Tomáš Hrivnák - poradce v oblasti řízení značek, partner Idealisti, Petra Lávičková - marketingová manažerka SAS Institute, Milan Koníček - marketingový manažer Kraft Foods, Zuzana Chytková - katedra marketingu VŠE v Praze a Lucie Dobešová - projektová manažerka Savoir Faire.
První setkání Marketingového institu na VŠE v Praze.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist