Jednadvacetiletý český jezdec v seriálu MotoGP Karel Abraham touží obrátit předcházející smolnou sérii výsledků v závodech mistrovství světa silničních motocyklů na domácím Masarykově okruhu ve štěstí. Z šesti dosavadních brněnských startů pouze jednou závod dokončil: před čtyřmi lety skončil čtrnáctý. Loni mu dokonce po pádech v tréninku a otřesu mozku lékaři zakázali start.
Abraham otevře o víkendu v Brně svou novou závodní kapitolu. Poprvé se českým divákům na Masarykově okruhu představí v královské kubatuře MotoGP a premiérově pojede na stroji Ducati. "Je pravda, že jsem dosud neměl v Brně štěstí. Loni jsem kvůli jinému jezdci škaredě spadl. Nemohl jsem jet další tři závody. Doufám, že smolné roky už obrátím ve štěstí," uvedl na dnešní tiskové konferenci.
Do seriálu MotoGP vstoupil Abraham slibně. Kromě dvou nedokončených závodů vždy bodoval, čtyřikrát se probojoval do elitní desítky. Jeho nejlepším umístěním jsou dvě sedmá místa ze španělského Jerezu a britského Silverstonu. "Musím přiznat, že kdyby mi na začátku sezony někdo předpovídal takové výsledky, byl bych za to vděčný. Ale teď vím, že mám i na víc," tvrdí český jezdec.
Právě doma v Brně by se rád předvedl co nejlépe. "Nechci však říkat cíl. Jsou pozice, se kterými bych byl více spokojen," řekl Abraham.
Doma vnímá velký psychický tlak od sponzorů, kamarádů i médií. "Na domácí trati je všeho mnohem více. Proto jsme se snažili redukovat akce a nepřidávat nové. Časově jsme dali některé akce více k sobě a tím mám více času na motocykl a přípravu," vysvětlil Abraham
Netrpělivě už vyhlíží páteční první trénink, při němž poprvé vyjede na okruh se strojem Ducati. "Po motorické stránce je to velmi dobrý stroj, dokladují to i pohledy na tabulky nejvyšších rychlostí. Myslím si, že by brněnský okruh měl tomuto stroji vyhovovat. Nejsou na něm žádné překlapováky a vracečky," řekl Abraham.Naposledy měl stroj Ducati v Česku v zimě, kdy na trati ještě ležel sníh. V ostrém tempu jel na Masarykově okruhu naposledy před rokem při závodech. Před třemi měsíci sice vedl Abraham jezdeckou školu a zájemce školil v optimální jízdě, ale v pomalém tempu
Kdo nepadá, nezrychlí
Cestu k úspěchu vidí v koncentrované práci hned od prvního pátečního tréninku. "Pokud v jednom tréninku hned na začátku spadnu a nemám šanci jej dojet, tak je to pro mě špatné. Ztráta se projeví na horším dosaženém čase, problémech s nastavením. Ale kdo nepadá, nezrychlí. Potom musíme všichni makat na 100 procent, abychom ztrátu nepocítili," objasnil Abraham tajemství úspěchu.
Vedle pádů Abraham zápolí i se starty. "Budu se muset snažit, abych jej zlepšil i v trénincích. Zatím je to strašné. V průběhu prvních dvou kol ztratím většinou tolik, že to sice v průběhu závodu doháním, ale kdybych v této skupině už byl, tak bych se s nimi nemusel vůbec prát. Je to náš největší problém celé sezony, který musíme vyřešit. Tím bych mohl jezdit o dvě až tři místa lépe. A v uvozovkách zadarmo," dodal Abraham.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist