Zákon o ochraně spotřebitele, který vedle občanského zákoníku upravuje další práva spotřebitele, resp. povinnosti prodávajících při reklamaci spotřebního zboží, obsahuje klíčové ustanovení, že "reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po (marném - pozn. aut.) uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o "vadu, kterou nelze odstranit" (tj. právo odstoupit od smlouvy, popř. právo na výměnu věci podle občanského zákoníku).

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se