"Nejčastěji zaměstnavatelé uvádějí mzdu u brigád, dále u podpůrných či administrativních pozic," říká Lea Kozáková ze zákaznického servisu OnlinePráce. "Častěji výši platu nebo alespoň možné rozpětí uvádějí pracovní agentury, zatímco zaměstnavatelé inzerující přímo uvádějí platy spíše výjimečně a mzdové nároky řeší až při osobních pohovorech.
Obecně ale platí, že pokud se jedná o pozici na úrovni středního managementu, platy se většinou v inzerci neuvádějí," dodává Lea Kozáková. Podle jejího názoru je zveřejnění platu v inzerci dvojsečné. Základní plat může odradit vhodné kandidáty, pokud je příliš nízký nebo v daném oboru podprůměrný.
Atraktivní mzda, která naopak průměr převyšuje, může přilákat kandidáty, kteří nemají dostatečné zkušenosti či neodpovídají zadaným požadavkům, což ve výsledku může výběr zbytečně komplikovat.
red
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist