Brand ambasador je v reklamě zažitý termín pro reprezentanta značky na veřejnosti. Jako ambasador firmy vystupuje na veřejných akcích, promoakcích firmy nebo v rámci mediálních kampaní. Větší firmy často volí jako ambasadora celebritu, jež dokáže zlepšit positioning značky a atraktivitu vůči cílové skupině. Jenže na internetu panuje situace odlišná.

"Nová" funkce ambasadorů

Ambasadorem na internetu bývá jen zřídka celebrita, která vystupuje pro značku v reklamní kampani. Nejenže většinou na dlouhodobé reprezentování značky nemá čas, často ani neoplývá schopností vcítit se do potřeb zákazníků. Na internetu má totiž ambasador na rozdíl od celebrit úkol především pomáhat zákazníkům. Na rozdíl od tzv. ombudsmanů firmy plní ambasador ale také funkce marketingové - motivuje zákazníky k nákupu. Při výběru brand ambasadora klienti nejčastěji pátrají v řadách svých zaměstnanců a snaží se nalézt nadšence sociálních sítí, kteří jsou ochotni pod svým osobním profilem reprezentovat značku. Přestože je to krok logický a většinou i nejméně nákladný, tak se nemusí vyplatit, pokud má zaměstnanec svázané ruce firemními nařízeními nebo nedostatkem času. Druhým způsobem výběru ambasadora je lovení v řadách zaměstnanců reklamní nebo PR agentury.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se