Často opomíjený smysl hmatový nacházel uplatnění dlouhodobě pouze u výrobců cigaret, u nichž multisenzorický marketing byl z nouze ctností z nedostatku možností jiné propagace. 3D profily na krabičkách či variace na otevírání krabičky nejednoho kuřáka-hračičku zaujaly.
Aktuálně se podobným směrem ubírá i pivní značka Heineken, která podobným hmatovým efektem obdaří své redesignované plechovky. Zatím budou distribuovány v zahraničí, do Česka přijdou se zpožděním. Jde údajně o první práci pivní značky s netradičním povrchem obalu. Nicméně v zahraničním kontextu o hmatové stránce svých výrobků uvažují i jiní, např. nizozemská značka Bavaria (více viz Trend Marketing 05/2011).
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.