Když se podíváte zpět na finanční krizi a následnou recesi po roce 2008, všiml jste si nějaké změny chování držitelů karet a nebo bank, které karty vydávají?

Ekonomická recese vyvolala v roce 2008 u držitelů platebních karet dva zajímavé trendy, jejichž vliv se odráží v inovacích platebních nástrojů. Jako první trend pozorujeme, že lidé preferují placení kartou u obchodníků na úkor výběrů z bankomatů. V průzkumu MasterIndex, který jsme realizovali, vyšlo, že více než 60 % spotřebitelů používá svoje platební karty každý týden na více než 40 % svých nákupů. Tento posun je tak silný, že i kdyby se dramaticky nezvyšoval počet nových karet, kartový byznys i nadále poroste. Druhým trendem pak jsou zásadní změny ve spotřebitelském chování, které dokazuje i průzkum společnosti MasterCard realizovaný v dubnu 2009. Průzkum se zabýval dopady světové ekonomické krize na výdajové vzorce spotřebitelů. Výsledky ukázaly, že spotřebitelé stále hlouběji přemýšlejí o lepším hospodaření s vlastními finančními prostředky.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se