Zaměstnanecké výhody tvoří u většiny zaměstnavatelů obvyklou součást odměňování. Benefity mohou zaměstnavatelům pomoci přilákat nové zaměstnance nebo motivovat a stabilizovat stávající pracovníky. K poskytování nejrůznějších zaměstnaneckých benefitů může zaměstnavatele vést i řada daňových zvýhodnění, které jim tak umožňují snížit náklady na zaměstnance.

Daňové ošetření benefitů ale zaměstnavatelům mnohdy způsobuje problémy. Přestože pravidla v příslušných předpisech nejsou rozsáhlá, v praxi je správné ošetření výhod často možné jen s pomocí interpretací nebo doplňujících komentářů. Zdanění některých benefitů předpisy někdy neupravují vůbec, jindy zase zaměstnavatelé stojí před problémem určit, jaká je vlastně hodnota konkrétní zaměstnanecké výhody a tedy výše příjmu zaměstnance. V následujícím článku se pokusíme přiblížit některé aktuální problémy, se kterými se poplatníci potýkají.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se