Zatímco ve většině oblastí ekonomiky jsme byli v posledních letech na celém světě svědky poklesu, v některých oblastech, jako například ve franšízovém obchodě, se zaznamenává růst. Právě franšízové koncepce se stávají pro podnikatele, kteří vynikají vymýšlením a implementováním nápadů, stále atraktivnějším obchodním modelem. Nejen kvůli mnoha výhodám, které taková "hotová značka" představuje. "Procento neúspěšnosti franšíz je výrazně nižší než u "normálního" podnikání," říká Michael Polzler, výkonný ředitel společnosti RE/MAX Europe. Vychvalovaný obchodní model však přináší výzvy jak pro poskytovatele franšízy, tak pro jejího příjemce: "U připojení se k franšíze lidé podceňují tlak a očekávání. Na druhé straně dát franšízu někomu, kdo nemá dostatečnou píli nebo není schopen základních obchodních praktik, může vést k poškození značky. Takže poskytnout někomu franšízu je velká zodpovědnost."

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se