Dynamický růst tržního segmentu přírodní kosmetiky ve Francii nadále trvá, jak informuje expertka Jeanne Christiansen, ředitelka marketingu skupiny Groupe Léa Nature SA. Ještě před pár lety byla kosmetika přírodního původu považována za okrajovou záležitost, nyní však zákazníci tomuto sortimentu zajišťují míry růstu pohybující se kolem 30 procent ročně. Penetrace trhu se vyvíjí razantně: V roce 2007 kupovalo přírodní kosmetiku sedm procent Francouzek, v roce 2010 jich bylo již 25 procent. Roční výdaje na obyvatele u přírodní kosmetiky ve Francii dosahují přibližně 230 eur. Díky podílu přírodní kosmetiky zhruba čtyři procenta na celkovém trhu je tamější trh druhým největším v Evropě (po Německu). K důležitým odbytovým kanálům patří supermarkety a lékárny, v přibývající míře také takzvané parafarmacie. Zatímco nabídka specializovaných bioprodejen je založena hlavně na zkoušené kvalitě, ustupuje v lékárnách parafarmaciích bioaspekt do pozadí ve prospěch účinnosti a v supermarketech hrají nejdůležitější roli cena a image.

(Zdroj: BioFach)