Získat nového zákazníka je v tvrdém konkurenčním prostředí náročný a nákladný proces. Navíc, když už jednou zákazníka získáme, není naším zájmem o něj obratem přijít. Co však dělat s takovým, který nám přestane platit?

V minulosti to fungovalo tak, že se o neplatící zákazníky starala účtárna. Její pracovníci obvolávali zákazníky s neuhrazenými fakturami a domlouvali pozdější úhrady, vč. splátkových dohod. S přibývajícím počtem dlužníků už museli věřitelé vyčlenit na správu pohledávek více pracovníků a utvořit specializovaná oddělení vymáhání. Dnes už si velké instituce typu bank, pojišťoven apod. svou činnost bez tohoto oddělení neumí představit. Znamená to pro ně zahrnovat do svých rozpočtů náklady personální, tak i náklady na aktivní vymáhání (např. poštovné a jiné komunikační náklady).

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se