Logo filmu Chicago s Catherine-Zeta Jones a Renée Zellweger tvořila svislá část markýzy, která zve návštěvníky do divadla a kina tohoto jména. To se nachází poněkud překvapivě v Chicagu.
Divadlo založila firma Balaban and Katz, provozující síť divadel v USA, v roce 1921. V roce 1986 prošla budova nákladnou rekonstrukcí.
Markýza s neonovým logem nebyla součástí původní stavby, ale objevila se na fasádě až o mnoho let později. V roce 1994 byla markýza kompletně vyměněna za identickou novou kopii. Původní reklamní prvek byl celý věnován nadaci Smithsonian Institution, která provozuje v USA mnoho muzeí a financuje kulturu a výzkum.
Celé označení divadla Chicago se skládá z vertikálního neonového nápisu, rámovaného světly, a spodní markýzy, která umožňuje ruční přidání libovolného nápisu. Tento prvek je pro americká divadla a kina z první poloviny 20. století charakteristický.
vac
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist