Ke konci minulého roku jsme vás informovali, že se maloobchodní řetězec Billa chystá rekonstruovat stávající prodejny a ty nové stavět již v novém designu. Dvě pilotní prodejny podle nového konceptu byly otevřeny již v listopadu. První z nich stojí na ploše 1000 m2 v Praze-Radotíně a právě z ní vám přinášíme tuto fotoreportáž.

Prověřeno v zahraničí

Další pobočky již s novým designem otevřely v Českých Budějovicích, Plzni a na pražském hlavním nádraží. V průběhu prosince pak byly rekonstruovány prodejny v Mikulově, Prostějově, Karlových Varech, Přerově a v Praze na Florenci. "V novém designu už máme zhruba dvacítku stávajících prodejen. Na tento rok opět plánujeme otevření dalších osmi až deseti nových prodejen a pětadvacet rekonstrukcí," sdělila nám tisková mluvčí Billy Gabriela Bechynská z agentury Donath Business & Media, která Billu mediálně zastupuje. Úspěch nového konceptu už se začíná promítat i do tržeb řetězce: prodeje v nově upravených pobočkách podle Bechynské většinou vzrostly. Nový prodejní koncept Billa v Česku podle Bechynské netestovala, ale převzala jej jako úspěšně prověřený ze zahraničí (Billu vlastní německá Rewe Group). V současné době společnost takto upravuje a staví všechny prodejny ve střední Evropě. V Česku jich má nyní celkem 204.

Prostornější, přehlednější, zelenější

Ačkoliv změny v uskladnění i prezentaci zboží jsou patrné na první pohled, rekonstrukce prodejen probíhaly většinou za běžného provozu, pouze s nutnými omezeními. "Čistý čas rekonstrukce jedné prodejny netrvá déle než měsíc a půl," říká Bechynská. Každá jednotlivá pobočka si zachovává svá specifika, jež jí skýtají prostory, ve kterých se nachází. Přesto je však možné vysledovat v novém konceptu společné prvky: hlavní změny jsou v použitých materiálech, barvách i interiérové navigaci. Tradiční žlutočervené barvy posouvá Billa k šedivé v kombinaci s červenou. To je vidět na všech navigačních tabulích v prodejně. Ve vyšší míře se zde využívá dřevo - například jako obložení stěn v sekci čerstvého zboží.

Proměnil se i samotný prostor nákupu. Nové supermarkety mají širší uličky a regály jsou nižší, než bývaly dříve. Velkou změnou je zrušení skladovacích prostor nad regály. V některých prodejnách ještě uskladnění zboží nad regály přetrvává, ale do budoucna by podle Bechynské mělo úplně vymizet. Prodejna tak působí čistším, světlejším a přehlednějším dojmem. Dominantami jsou ostrůvky s nabídkou čerstvých potravin.

Všechny nové prodejny také v souladu s firemní strategií ochrany životního prostředí a společenské odpovědnosti využívají úsporné technologie, například uzavíratelné chladicí a mrazicí boxy a skříně, které ušetří až 32 % energie, protože jsou zároveň sofistikovaným způsobem využívány i pro vytápění obchodů. Nové a rekonstruované prodejny mají také lépe izolované stěny, aby nedocházelo k únikům tepla. Standardem je i úsporné osvětlení.

Pohodlnější nákup by v letošním roce kromě snadnější orientace v prodejně měly zajistit také bezkontaktní platby kartou.

Komunikaci zajistí nová agentura

V současné době pracuje marketingové oddělení Billy na změně designu také v oblasti propagace. Od dubna bude Billa spolupracovat s novou reklamní agenturou - Kaspen/Jung von Matt: "Zaujala nás především kreativa agentury a počítáme s tím, že se do všech nových marketingových materiálů promítne," vysvětluje důvody pro výběr agentury Bechynská.

Klára Čikarová


Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist