Sedě v autě na cestě do Prahy přes dvě země a poslouchaje reklamní bloky žasnu, jak dnes vypadá komerční komunikace na vlnách skomírajícího média - rádia. Co se to v té naší Evropě děje? Celý svět nám říká "starý kontinent", ale podle všeho jsme asi v něčem hodně pokročili dopředu. Nemohu se totiž poslední dobou zbavit dojmu, že to, co jsme dříve nazývali brand building, někdo asi musel v moderních příručkách marketingu, které jsem nečetl, přejmenovat na brand buying. Rakouským rádiovým vlnám vévodí mobilní operátoři s nabídkami, které ti čeští nazývají spekulativní. Cifry s eury se na mě vrhají snad každou desátou sekundu. Překročím hranici se Slovenskem. Operátory vymění Kinder vajíčka v Lidlu za 47 centů. A tuto informaci slyším v jednom spotu celkem 3krát, jako by si snad zadavatel myslel, že my řidiči špatně slyšíme. Překročím řeku Moravu a situace pokračuje s jogurty v jiném řetězci. Přemýšlím, kde udělali soudruzi chybu? Pravdou asi dodnes zůstává, že rádio se historicky vyprofilovalo jako taktické médium. Napadlo ovšem někoho, že přece jen mnoho posluchačů neposlouchá FM vlny jen okrajově a třeba při ranním vstávání je cena vajec nezajímá?

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se