Základním posláním facility managementu je efektivní řízení podpůrných procesů, které by mělo vést k minimalizaci jejich nákladů. Zasaďme facility management do velké společnosti, jejíž core business (hlavní předmět podnikání) je pronájem prostor, a můžeme k facility managementu přidat i tzv. property management zajišťující řízení nájemních vztahů a komplexní ekonomickou a administrativní správu pronajímaných prostor. Bez povšimnutí by neměl zůstat fakt, že v případě takové společnosti padá velká část finančních toků na bedra facility managera a property managera. Odmyslíme-li mzdové prostředky, pak se jedná o naprostou většinu nákladů společnosti a na druhé straně jde o téměř sto procent všech příjmů, které jsou dány nejen pronájmem prostor, ale také přeúčtováním nákladů na správu pronajatých prostor na nájemce. V takovém případě jsou uvedené finanční toky oprávněně středem zájmu vyššího managementu společnosti včetně finančních manažerů. Je v celku jedno, zda společnost spravuje vlastní prostory, nebo prostory cizí, zda se jedná o pronájem prostor skladových, kancelářských, retailových nebo bytových. Základní principy správy prostor a kontroly finančních toků zůstávají stále stejné.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.



