Společnost Kenvelo Holding zprovoznila v Česku vlastní internetový obchod. Ostatní obchodní řetězce specializované na oděvy a textil internet jako prodejní kanál nevyužívají a na tuzemském trhu zatím spoléhají na tradiční kamenné obchody. Kenvelo v internetovém obchodě nabízí 279 položek, což je jen část sortimentu, který je k dostání v jeho prodejnách. Pomocí internetu se snaží posílit tržby, jež v uplynulých letech výrazně klesaly. Kenvelo totiž redukovalo tuzemskou síť prodejen. Zatímco ještě v roce 2009 mělo v Česku zhruba pět desítek obchodů, nyní jich je v provozu 35.
Internetový prodej oděvů a textilu je ale v Česku na vzestupu. Podle údajů společnosti Gemius Češi v internetových obchodech v roce 2010 utratili za oděvy a textilní výrobky až 2,5 mld. Kč a loni se tržby e-shopů za toto zboží zvýšily o 10 až 20 %.
Největší obchodní domy, jako jsou Zara, C&A či H&M, prostřednictvím internetu ale na tuzemském trhu zatím neprodávají. Zprovoznění internetového obchodu s oděvy naopak nevyloučil obchodní řetězec Tesco, kterému na žebříčku největších tuzemských prodejců oděvů a textilu dlouhodobě patří první místo.
čtk
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist



