Firemní kultura nijak nevybočuje z evropských standardů. Požadavky na dodavatele bývají definovány jasně, a tak kromě kvalifikovaných lektorů i přidaná hodnota, v podobě dokonalé administrativní podpory, kompletního servisu metodiků a využití IT technologií, blended-learning apod., je naprostou samozřejmostí ze strany zadavatele i poskytovatele.

Angličtina jako lingua franca je ve firemním vzdělávání konstantou a bývá většinou vyučována buď na vyšších úrovních anebo specializovaná dle oborů anebo její součástí jsou i tzv. soft skills. Nezřídka se dnes jedná o modulové kurzy, přizpůsobené buď profesím anebo specializaci firmy. Trendem ve výuce angličtiny je tudíž diverzifikace podle zaměření studenta a preference stylu výuky dle osobnosti studenta. Jak uvedl na nedávné konferenci ACERT pan Mark Waistell, dnešní lektor angličtiny musí být vybaven nejenom lingvistickými a sociolingvistickými kompetencemi, ale i nelingvistickými kompetencemi, jako jsou kompetence kulturní, neboť jazyk je zprostředkovatelem mezikulturní komunikace, která navzdory globalizaci mnohdy nefunguje.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se