Společnost IGD se pokusila identifikovat pět nejdůležitějších trendů, které budou v druhé polovině roku provázet evropský maloobchod a které by měly mít silný vliv na tržby a útraty zákazníků. Prvním je pokračování ve vytváření interakce se zákazníky a crowdsourcing, druhým je pořádání smysluplných akcí a eventů a třetím působivý merchandising a tzv. in-store divadlo. Dalšími dvěma trendy jsou podle IGD přizpůsobení se zákazníkům a nabízení hodnot, které ocení. Tedy vlastně nic nového. Nebo spíše by to pro vás nemělo být nic nového. Dostat se blíže zákazníkům je mantrou každého retailera již několik let. Ne každému se to ovšem daří. To dokazuje i výzkum ColourMind, ve kterém se zjišťovala spokojenost zákazníků s prodejci nábytku. Výzkum jednoznačně prokázal, že zákazník je spokojený tam, kde o něj pečují. Zákazníci totiž mimo jiné nejvíce oceňují služby prodavačů na ploše, snadnost vyzvednutí zboží, jednoduchou montovatelnost. Překvapivě menší význam byl kladený na možnosti finančních půjček apod. Také se potvrdilo, že nápad společnosti Ikea s restaurací byl dobrý, protože možnost se najíst byla zákazníky hodně pozitivně hodnocena.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.