Když se ekonomice daří, mají banky neplatičů méně, když se nedaří, počet nesplácených úvěrů roste. Nyní banky evidují rostoucí počet problematických úvěrů. Samozřejmě i v takové situaci se snaží získat všechny své peníze nebo alespoň co největší část zpět. S tím je ovšem třeba začít co nejdříve a co nejrychleji. Lidé totiž využívají bankovní úvěry stále více a ne všichni dokážou odhadnout své možnosti řádně splácet všechny své závazky. Největší šanci domoci se svých peněz má v takové situaci ten z věřitelů, který se ozve jako první.

V zájmu banky je ale vyřešit vymáhání dluhu „po dobrém“, pokud je to jen trochu možné. To znamená, aby dlužník svůj dluh splatil, přestal být dlužníkem a zůstal nadále váženým klientem. V případě stavební spořitelny je vše ještě citlivější. Stavební spoření totiž využívá zpravidla většina příslušníků rodiny, mnohdy všichni. V Českomoravské stavební spořitelně, jakkoliv eviduje ve srovnání s trhem nejnižší podíl klasifikovaných úvěrů, si všechny souvislosti velmi dobře uvědomují a spojili při hledání správného řešení síly se společností Unicorn Systems.

Cílem spolupráce bylo zlepšit stávající proces vymáhání pohledávek a zefektivnit ho. To znamenalo analyzovat stávající proces vymáhání, na základě této analýzy postavit nový koncept, zavést nové možnosti komunikace (nové call centrum a využití SMS zpráv) a také podpořit celý proces vymáhání vhodným softwarovým nástrojem.

Řešením byla pověřena společnost Unicorn Systems, která ve spolupráci se společností CollectionsPro definovala novou podobu celého vymáhacího procesu, postarala se též o výběr dodavatele softwarového řešení, řízení dodávky celého řešení a jeho integraci do stávajícího informačního prostředí banky.

Pro ČMSS byl tento způsob řízení projektu velmi výhodný – s řešením všech problémů, které s optimalizací vymáhacího procesu souvisely, se obracela na Unicorn Systems coby na integrátora, který už obstaral potřebnou komunikaci s jednotlivými dodavateli.

Po roce a půl zkušeností překonal projekt původní očekávání a úspěšnost vymáhání pohledávek se významně zvýšila. V současnosti se Unicorn Systems na základě požadavků ČMSS stará o dílčí úpravy již zavedeného systému.

UNICORN - More Than Software