Se čtyřiceti organizačními jednotkami po celé republice, které zahrnují několik škol, zdravotních služeb typu domácí péče či hospic a široké spektrum sociálních služeb, od občanských poraden a krizových linek přes nízkoprahová zařízení pro děti a mládež až po azylové domy pro lidi bez domova či matky v nouzi, kde pracuje přes 1 500 zaměstnanců a více než tisícovka dobrovolníků, jde už o docela velký „moloch“.

Každé ze středisek žije víceméně vlastním životem a má svůj obor působnosti, kterému se věnuje. Každé má také svůj vlastní způsob informační podpory pro své činnosti – zatímco někde si vystačí s excelovskými tabulkami, jinde se uplatňují sofistikovanější nástroje pro řízení. Takové heterogenní prostředí značně komplikovalo řízení „firmy“ jako celku – stanovovat cíle a sledovat plnění stanovených provozních metrik bylo velmi složité.

Složité a nedostatečné bylo i sdílení informací a znalostí mezi středisky. A dalším důležitým tématem byla podpora vzdělávání. Lidé pracující v sociálních a zdravotních službách musí ze zákona splňovat určité kvalifikační předpoklady, navíc i sama Diakonie ČCE chce, aby pracovníci středisek průběžně rozvíjeli své znalosti. Propojit různorodé světy v rámci jednoho informačního systému, který by umožnil snadné řízení celé skupiny středisek, efektivní vzdělávání jejich pracovníků a lepší komunikaci mezi jednotlivými středisky, má za úkol nový informační systém vytvářený v prostředí Unicorn Universe.

V současné době je první etapa systému nasazena v pilotním provozu na deseti střediscích Diakonie ČCE a reakce ze strany budoucích uživatelů jsou více než příznivé.

UNICORN - More Than Software