Ta jim totiž dává nejen ideální příležitost k dokonalé prezentaci vlastní značky, která perfektně pečuje o hosty a rozmazluje je, ale poskytuje také příjemné prostředí, jež si každý zákazník velmi dobře zapamatuje a kam se rád vrátí.
ROZUMĚJTE ČICHU, ROZUMĚJTE SCENTMARKETINGU
Čich je mnohem složitější než ostatní smysly, čichové receptory jsou totiž propojeny přímo s mozkem, konkrétně jeho částí, která je zodpovědná za paměť a emoce. Vytváří dokonce celých 75 % našich denních emocí. "Mezi čichovými žlázami, jež evidují vůni, a limbickým systémem, který zase řídí vzpomínky a emoce, je velmi úzký vztah. Vůně tak může mít příznivý vliv na stres, deprese či apatie. Zvyšuje pozitivní faktory, například pocit štěstí, smyslnost, relaxaci nebo stimulaci," vysvětluje Petr Brabec ze společnosti Air Aroma, specializující se na čichový marketing v českém prostředí. I přesto, že lidský čich není tak skvěle vyvinutý jako například zvířecí, dokážeme detekovat na 10 tisíc různých molekul vůní a zápachů. A ty si potom dokonce zapamatovat. "Vůně se v dnešní době stává velmi důležitým marketingovým nástrojem, na což okolí rychle reaguje. Scent marketing ve smyslu podprahového aromatizování ovzduší přináší konkrétní, exaktně měřitelné výsledky," dodává Petr Brabec.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.



