Tak a jdeme na charakteristické rysy velkoobchodních společností. Z obecných specifik bývá velmi časté napojení do mezinárodní sítě společností, časté též bývá zapojení do distribučního řetězce společností - tj. napojení na výrobní a maloobchodní společnosti vlastněné společnou mateřskou společností. Mezi další charakteristické znaky patří fakt, že společnosti typicky nedisponují dlouhodobým majetkem s vysokou hodnotou (narozdíl od výrobních společností jim stačí často jen sklad a manipulační technika, a i ty bývají často najaté). Podstatu aktiv velkoobchodních společností tak tvoří zásoby, pohledávky a peníze. Ze závazků bývají stěžejní závazky obchodní, a to na úkor bankovních úvěrů, protože společnosti nemusí profinancovávat výrobu jako výrobní společnosti. Z pohledu výkazu zisku a ztráty lze konstatovat sepjatost výkazů (v kontrastu s výrobními společnostmi, které mají výkaz zisku a ztráty velmi pestrý), protože podstatnou část výnosů a nákladů lze najít na dvou řádcích, které reprezentují výnosy a náklady z titulu prodaného zboží. Velmi časté pak bývají u velkoobchodních společností různé příspěvky na reklamu, bonusy, management fee či jiné poplatky. Dosahuje-li společnost obratu ve stovkách miliónů či miliardách českých korun, tak pak je nedílnou součástí auditu též prověření vnitřního kontrolního systému společnosti.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se