Muži využívají výhod životního pojištění lépe než ženy. Zároveň si umí nastavit pojistnou smlouvu lépe než ženy. Vedle žen mají nízké povědomí o vlastnostech pojistného produktu mladí lidé do 29 let. Vyplývá to z průzkumu, který pro Pojišťovnu České spořitelny uskutečnila společnost Ipsos v srpnu mezi tisícovkou respondentů.
Klient si s pomocí životního pojištění může snížit daňový základ až o 12 tisíc korun ročně nebo využít příspěvku od zaměstnavatele, uvedla ředitelka úseku řízení produktů PČS Irena Rohlová.
Tento příspěvek má zaměstnanec osvobozen od daně z příjmů i od platby sociálního a zdravotního pojištění až do 24 tisíc korun ročně. Zaměstnavatelé tuto výhodu ale nabízí jen každému čtvrtému dotázanému.
Čtvrtina mladých lidí ve věku do 29 let ani netuší, že u životního pojištění existuje možnost daňových výhod. Lidé středního věku jsou informováni lépe, finanční gramotnost je vyšší u mužů. Zatímco možnosti snížit si daňový základ vůbec nevyužívá téměř polovina žen, tři z pěti mužů životní pojištění pro daňovou optimalizaci využívají.
Příspěvek zaměstnavatele se netěší takové oblibě. Společnosti ho nabízejí jen čtvrtině populace, ale zdaleka ne všichni nabídku využívají. A tak ho ve skutečnosti využívá jen každá šestá žena a každý pátý muž. Na vině je prý minimální informovanost ze strany firem o této daňové úspoře a nedostatek volných peněz potenciálních klientů.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist