Na prodej podniku se dá pohlížet z mnoha různých stran. Jsou zde právní aspekty prodeje, významným faktorem je cena, nelze přehlížet rizika pro všechny aktéry, ale o jednom faktoru se v našem časopisu ještě nepsalo. A tím je čas. Jakou roli hraje při prodeji podniku?
Čas nám vstupuje do rozhodování už v samotném počátku transakce a cíleně není uveden jako samostatná fáze, neboť může trvat minuty stejně jako roky, píše Tomáš Klápště z Patria Corporate Finance. Podle něj se v tomto kroku se rozhoduje, proč a zda by se měla transakce stát. Hlavním nositelem myšlenky je většinou majitel, který se rozhodne zpeněžit svůj majetek, ať již se jedná o privátní osobu, finančního či strategického investora anebo stát. Cílem jsou peníze. Dalších důvodů je spousta a jedním z nich bývá i čas. Pokud má firma více podnikatelských aktivit, bývá to obvykle finanční ředitel, který tlačí na její zjednodušení, a pomocí argumentů o prodeji méně ziskových aktivit chce hlavně získat čas pro věnování se a rozvíjení klíčových částí koncernu. Celý příspěvek na téma důležitosti času při prodeji podniku najdete v rubrice Focus.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.