Globální finanční krize a zvyšující se konkurence na trhu přinutily podniky věnovat zvýšenou pozornost kategoriím, jako je efektivita, výkonnost či hodnota. Dosáhnout kvartálního zisku nestačí, je třeba podávat odpovídající finanční výkonnost předvídatelným a udržitelným způsobem.

Hodnota podniku není určena jen pravděpodobnými budoucími zisky, ale také přiměřenou jistotou, že se jich podnik vůbec dožije. Jak v minulém vydání tohoto časopisu v rozhovoru připomněl finanční ředitel firmy Xerox Tomáš Rybička, bylo by chybou při sledování výkonnosti zaměřit se pouze na výsledovku a podcenit údaje z rozvahy, hlavně likviditu a stabilitu. Do výnosů zahleděný analytik snadno přehlédne, že vyfakturovaný výkon je krytý jen špatně vymahatelnými obchodními pohledávkami a přitom chybí hotovost k uspokojení dodavatelů či zaměstnanců.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se