AHOLD ČR MÁ CERTIFIKACI BRC

Společnost Ahold Czech Republic prošla na konci října certifikací British Retail Consortium, která souvisí se zajišťováním bezpečnosti a zdravotní nezávadnosti potravin. Certifikaci získala společnost Ahold Czech Republic již potřetí. Audit ve dnech 29. a 30. října provedla firma Bureau Veritas. Certifikace podle informací řetězce garantuje správné nastavení interních procesů v obou distribučních centrech, a to v Klecanech a v Olomouci. Prakticky to znamená, že v rámci přepravy a skladování je s potravinami nakládáno v souladu se všemi platnými normami. "V podstatě jde o to, abychom měli popsány všechny procesy, které mají vliv na kvalitu zboží, zaměstnanci s nimi byli seznámeni, znali je a řídili se jimi," říká Pavel Mikoška, ředitel kvality společnosti Ahold Czech Republic a dodává: "Certifikace si letos cením o to víc, že se nám ji podařilo získat v plném rozsahu, bez ztráty jediného bodu. Což znamená, že nám nebyla udělena ani jedna sebemenší neshoda či výtka."

NOVÉ VINOTÉKY WINEPOINT DO OBCHODNÍCH CENTER

Na 70 vinoték pod značkou WinePoint se chystá do tří let v Česku otevřít finanční skupi-na FPD Corporation CZ. První z nich otevřela začátkem listopadu v centru Varyáda v Karlových Varech. Do konce měsíce otevírá další v Bondy Centru v Mladé Boleslavi a na přelomu roku v Centru Černý Most v Praze. "Vinotéky budeme otevírat především v zavedených obchodních centrech s dostatečnou cirkulací návštěvníků," uvedl jednatel sítě WinePoint Jindřich Robek. Řetězec značkových vinoték cílí na obchodní centra v krajských městech a postupně hodlá expandovat i do měst nad 30 tisíc obyvatel.

První vinotéky budou svými víny zásobovat dodavatelé a producenti skupiny FPD jako například vinařství Víno Hřiba & Robek, Vinospol, vinařství Hradil či Družstevní vinné sklepy Hodonín

IN-STORE PODPORA NOVÝCH KÁVOVARŮ

Tchibo rozšiřuje nabídku kapslových kávovarů o Tchibo Cafissimo Compact. Ve vybraných obchodních centrech jej formou ochutnávek představí hostesky.

V předvánočním období budou moci zákazníci o kávovary Cafissimo a Jura i soutěžit. Soutěž včetně POS materiálů připravila agentura TBWA, probíhá v maloobchodních řetězcích Interspar, Globus a Albert. Soutěž funguje na principu zasílání SMS s nákupním kódem, výhru získá ten, kdo se při odeslání trefí do "šťastné chvilky". Cílem kampaně je podpora non-food sortimentu na depotech v ma-loobchodních řetězcích.

PENNY LÁKÁ ZÁKAZNÍKY NA SOUTĚŽ O AUTO

Penny Market chce nalákat zákazníky na soutěž, v níž je hlavní výhrou 15 automobilů Kia cee'd. V prodejnách poběží do konce roku. Kromě vozu mohou zákazníci vyhrát také 50 voucherů na zájezd v hodnotě 50 tisíc, 100 fotoaparátů Nikon nebo 50 voucherů do sítě lékáren Dr. Max.

"Letošní rok byl pro nás velmi úspěšný, všechny naše projekty měly po celý rok dobrý ohlas, a proto jsme na závěr roku připravili tuto speciální vánoční nadílku," komentuje akci Martin Gottfried, generální ředitel Penny Marketu. Podmínkou účasti v soutěži je nákup v Penny nad 500 korun, zodpovězení sou-těžní otázky a zaslání SMS v určeném tvaru. Soutěž řetězec prezentuje vlastními komunikačními kanály.

TESCO ZAVÁDÍ SLUŽBU KLIKNI A VYZVEDNI

Tesco rozšiřuje svůj on-line prodej potravin o novou službu s názvem "Klikni & vyzvedni". Zákazníci si budou moci vybrat nákup přes internet a hned druhý den si jej sami vyzvednou v čase, který jim bude vyhovovat. Pilotní provoz Tesco spustilo pro obyvatele Mladé Bolesla-vi a okolí v pátek 23. listopadu. Pokud se služba osvědčí, počítá řetězec s jejím rozšířením i do dalších regionů.

PRŮZKUM: ČEŠI ZA ŠTĚDROVEČERNÍ TABULI UTRATÍ V PRŮMĚRU 4000 KORUN

Češi letos plánují utratit za štědrovečerní tabuli a stromeček v průměru asi 4000 Kč na domácnost. Vyplývá to z průzkumu agentury STEM/MARK pro úvěrovou společnost Home Credit, kterého se zúčastnilo přes tisíc lidí. Zhruba tři čtvrtiny z nich zvolí tradiční podobu Vánoc, takže svátky stráví s rodinou, budou večeřet kapra a u stromečku si zazpívají koledy.

Podle průzkumu letos chtějí Češi vynaložit na štědrovečerní tabuli v průměru na jednu domácnost 2291 korun za potraviny, 490 korun za alkoholické nápoje a 390 korun za nealkoholické a také 251 korun za vánoční stromeček a dalších 574 korun za ozdoby.

ZA NÁKUPY ZA HRANICE VYJEDE DESETINA ČECHŮ

Do zahraničí za jednodenními nákupy letos vyjede asi 1,1 milionu Čechů, meziročně o 11 % víc. Vyplývá to z odhadů poradenské společnosti Mag Consulting. Češi během jednodenních cest za nakupováním utratí více než 2,5 mld. Kč. Nejvíce Češi v zahraničí utrácejí právě v předvánočním období. Průměrná částka, kterou lidé za hranicemi utratí, se letos zvýší na 2350 Kč na osobu. Stále více Čechů vyjíždí každý rok nasát atmosféru Vánoc především na německé a rakouské vánoční trhy, vůbec nejvíc ale Češi za nákupy cestují do Polska, a to především z příhraničí. V Polsku se může na jednom nákupu ušetřit až 15 % z ceny, kterou by zákazník zaplatil v ČR. Vyplatí se tam také načerpat pohonné hmoty, protože litr benzinu či nafty v Polsku stojí v přepočtu až o tři koruny méně než v Česku.

ÚOHS POVOLIL PRODEJ SÍTĚ JENA NÁBYTEK ŘETĚZCI OKAY

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil prodej sítě sedmi prodejen s nábytkem JENA nábytek společnosti Okay, která patří mezi největší tuzemské prodejce elektroniky a domácích spotřebičů.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist